کد خبر: 594376
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۲:۲۰:۵۳
| |

بوریس جانسون: پوتین من را به حمله موشکی تهدید کرد

ولادیمیر پوتین گفت: بوریس، تو می‌گویی که اوکراین به این زودی‌ها به ناتو نمی‌پیوندد. به این زودی‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟ من گفتم:خب، در آینده‌ای قابل پیش‌بینی به ناتو نمی‌پیوندد. شما این را کاملاً خوب می‌دانید.

بوریس جانسون: پوتین من را به حمله موشکی تهدید کرد
کد خبر: 594376
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۲:۲۰:۵۳

نخست وزیر سابق بریتانیا گفت: ولادیمیر پوتین در تماسی که درست قبل از حمله به اوکراین داشت، مدعی شد که می‌توانست در عرض یک دقیقه موشکی را برای حمله به بریتانیا بفرستد.

به گزارش  شفقنا به نقل از گاردین، اظهارات نخست وزیر سابق در یک مستند سه قسمتی برای بی بی سی دو بیان شد که به درگیری در اوکراین و منجر به تهاجم روسیه در فوریه سال گذشته می پردازد. این مکالمه وقتی رخ داده که جانسون از حمایت فرضی ناتو از اوکراین در صورت حمله روسیه با پوتین صحبت کرده بود.

جانسون گفت: او در یک نقطه مرا تهدید کرد و گفت: «بوریس، نمی‌خواهم به تو صدمه بزنم، اما با یک موشک، فقط یک دقیقه طول می‌کشد». به نظرم او قصد داشت من را به چالش بکشد یا به مذاکره وادار کند.

جانسون افزود: پوتین ادامه داد: «بوریس، تو می‌گویی که اوکراین به این زودی‌ها به ناتو نمی‌پیوندد. به این زودی‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟» و من گفتم: «خب، در آینده‌ای قابل پیش‌بینی به ناتو نمی‌پیوندد. شما این را کاملاً خوب می‌دانید،»

گفتنی است بوریس جانسون با آغاز جنگ اوکراین جزء اولین رهبران کشورهای غربی بود که به کی‌یف سفر کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها