منوچهر متکی، وزیر پشین امور خارجه:

دشمنان مشترک ما نمی‌توانند رابطه ایران و آذربایجان را در بلندمدت بر هم بزنند

وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: با توجه به اینکه ما و آذربایجان دارای اشتراکاتی هستیم، دشمنان مشترک ما نمی‌توانند از جاهای دیگر این رابطه را در بلندمدت بر هم بزنند.

دشمنان مشترک ما نمی‌توانند رابطه ایران و آذربایجان را در بلندمدت بر هم بزنند
کد خبر: 594329
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۰۸:۳۲:۱۶

منوچهر متکی وزیر پشین امور خارجه در تحلیل رخداد پیش آمده برای سفارت آذربایجان در تهران و اینکه چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا روابط د کشور بیش از گذشته وارد تنش نشود، گفت: روابط ایران و آذربایجان از پایه‌های قوی تاریخی، اعتقادی و حوزه‌های متعدد دیگری برخوردار است و دشمنان این روابط نمی‌توانند در این پیوندهایی که عجین شده و گره‌خوردگی‌هایی که وجود دارد، خلل ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: البته در روابط دو کشور این مسائل و اتفاقات پیش می‌آید و مهم مدیریت این اتفاقات و بحران‌هاست. فکر می‌کنم در این رخداد اولا ماهیت حادثه خیلی زود روشن شد که چه بوده و یک نگاه سیاسی و خاصی در موضوع حاکم نبوده، اگرچه تبعات تلخی برای دوستان آذربایجانی ما ایجاد کرده اما ورود به موقع و پیگیری به موقع و مذاکرات وزرای خارجه دو کشور و دستور پیگیری سریع رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که این حادثه ممکن بود در هرجای دیگری هم اتفاق بیفتد، من معتقدم با توجه به اینکه ما و آذربایجان دارای اشتراکات زیادی هستیم در نهایت دشمنان مشترک ما نمی‌توانند از جاهای دیگر این رابطه را در بلندمدت بر هم بزنند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها