ادعای بلینکن:

ایران پیشنهادها برای بازگشت به برجام را رد کرد

​وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه العربیه گفت: ایران پیشنهادها درخصوص بازگشت به توافق هسته‌ای را رد کرد اما واشنگتن همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با پرونده هسته‌ای ایران است.

ایران پیشنهادها برای بازگشت به برجام را رد کرد
کد خبر: 594269
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۲۰:۳۲:۰۰

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سعودی العربیه مدعی شد که ایران پیشنهادها درخصوص بازگشت به توافق هسته‌ای را رد کرد اما واشنگتن همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با پرونده هسته‌ای ایران است.

به گزارش ایسنا، وی درخصوص ناآرامی‌های اخیر ایران مدعی شد: جوانان ایرانی در مقابل نظام این کشور از حقوق اساسی خود دفاع می‌کنند و تمرکز آمریکا اکنون بر مساله سرکوب ملت ایران در خیابان‌هاست.

بلینکن در ادامه گفت که آمریکا از ملت ایران دفاع می کند و تصمیم درخصوص مساله تغییر نظام به ملت ایران ربط دارد. نظام ایران این تفکر را میان مردم خود ترویج می‌کند که آمریکا به دنبال تغییر نظام است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت می کند و به آن پهپاد و تسلیحات دیگر می‌دهد و واشنگتن نسبت به این مساله نگران است.

بلینکن در ادامه گفت که رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و «برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تمام گزینه‌ها روی میز است.»

وی در پایان گفت: واشنگتن تمام مقامات ایرانی که مسئولیت سرکوب بوده‌اند را تحریم کرد و آمریکا به تلاش های خود برای توقف فعالیت های تخریبی ایران ادامه می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها