کد خبر: 593780
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۳۹
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قمار جدید نتانیاهو؛ آیا این بار هم موفقیتآمیز خواهد بود؟

در آستانه سومین تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، نتانیاهو دست به قمار بزرگی زد که اگر نتواند از آن پیروز خارج شود، طومار حکومت و حتی آینده سیاسی اش را خواهد پیچید.

قمار جدید نتانیاهو؛ آیا این بار هم موفقیتآمیز خواهد بود؟
کد خبر: 593780
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۳۹

در آستانه سومین تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، نتانیاهو دست به قمار بزرگی زد که اگر نتواند از آن  پیروز خارج شود، طومار حکومت و حتی آینده سیاسی‌اش  را خواهد پیچید.

به گزارش اعتمادآنلاین، حوادث بر روی سطح این گونه رقم خورد که در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی، نظامیان اسرائیلی با یورش به اردوگاه جنین شمار زیادی از فلسطینیان را در این منطقه به خاک و خون کشید، جنایتی که واکنش فلسطینیان (تمام فلسطینیان) از جمله تشکیلات خودگردان و البته شماری از کشورهای جهان و نهادهای بین المللی را هم به همراه داشت.

اما آنچه که بیش از هر چیز قابل توجه بود، واکنش گروه‌های مبارز فلسطین در نوار غزه به آن بود که در پاسخ به این جنایت چند موشک به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه شلیک کردند.

همین امر دست آویزی شد تا بنیامین نتانیاهو دستور حمله هوایی و بمباران نوار غزه را صادر کند.

اگر به روند اوضاع از روز پنج شنبه تا بامداد جمعه و حتی ساعات بعد از آن نگاهی از منظر نظریه توطئه  داشته باشیم، رد پای تلاش‌های نتانیاهو برای خروج از بحران سیاسی و گسست ائتلافی‌اش کاملا هویدا خواهد بود.

تجمع بیش از 150 هزار نفری اسرائیلی‌ها علیه سیاست‌های نتانیاهو که گفته می شد شنبه پیش رو  این تعداد بیشتر هم خواد شد، پدیدار شدن شکاف در دیواره ائتلاف افراطی اسرائیل و از آن مهم‌تر نزدیک شدن موعد برگزاری دادگاه‌های نتانیاهو دست به دست هم دادند تا نخست وزیر اسرائیل به صرافت راه انداختن غائله‌ای باشد که بتواند از طریق آن حداقل برای مدتی از زیر بار فشارهای داخلی خارج شود و توجه اسرائیلی‌ها را معطوف خطر جنگ احتمالی از سوی نوار غزه کند.

به بیانی واضح تر نتانیاهو در دسترس‌‌ترین راهبرد را برای حفظ ساختار کابینه خود از خطر فروپاشی انتخاب کرده است و تلاش دارد و با انحراف احساسات جامعه اسرائیل از خطری کابینه افراطی‌اش برای آینده اسرائیل دارند، به سوی خطر موشک‌های مقاومت عملا برای مدتی از زیر فشار نخبگان و قطب‌های هدایت کننده بدنه جامعه خارج شود.

گرچه به اعتقاد بسیاری از تحلیل‌گران بنیامین نتانیاهو وارد قمار بزرگی شده است که در صورت عدم توفیق در پیشبرد یکایک پلان‌های برنامه‌اش این قمار می‌تواند اینبارطومار حیات سیاسی او را به کلی پیچیده و حتی روند پرونده اش در دادگاه و حتی به تبع آن زندانی شدنش را هم به شدت تسریع کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها