پولیتیکو تیتر زد:

اوکراین تانک‌هایش را گرفت حالا وقت گرفتن جنگنده است

نشریه آمریکایی پولیتیکو تیتر زد: «اوکراین تانک‌هایش را گرفت حالا وقت گرفتن جنگنده است».

اوکراین تانک‌هایش را گرفت حالا وقت گرفتن جنگنده است
کد خبر: 593725
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۹:۳۸:۳۰

نشریه پولیتیکو در گزارشی با تیتر «اوکراین تانک‌هایش را گرفت حالا وقت گرفتن جنگنده است»، مدعی شد نزاع برای تامین تانک های غربی برای اوکراین تنها یک شروع است.

به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی با اشاره به بحث بین سران غرب درباره ارسال سلاح های سنگین به اوکراین نوشت: بعد از ارسال تانک های آلمانی و آمریکایی، مرحله ارسال جنگنده خواهد بود.

پولیتیکو، نگرانی گسترده مقامات غربی درباره بالا گرفتن تنش ها با روسیه و گسترش جنگ را یادآور شد و افزود: پارسال، ارسال سامانه هیمارس خط قرمز بود و امسال هم ارسال تانک خط قرمز بود اما اکنون دیگر خط قرمز نیستند.

این رسانه انگلیسی زبان از احتمال بررسی حمایت هوایی از اوکراین در نشست آتی وزیران دفاع کشورهای حامی کی‌یف در آمریکا خبر داد و نوشت: متحدان اوکراین پیش بینی می کنند جنگ سه تا پنج سال دیگر ادامه یابد اما مراقب پاسخ مسکو به هرگونه حمایت تسلیحاتی نیز هستند.

پولیتیکو، رویکرد غرب در قبال حمایت تسلیحاتی از اوکراین را یک رویکرد گام به گام ارزیابی کرد که برای برداشتن هرگام، پاسخ روسیه را نیز در نظر می گیرد تا مبادا مسکو اقدامی تند انجام دهد.

این رسانه غربی به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: اگر از همان ابتدا، تسلیحات درخواستی اوکراین به این کشور ارائه شده بود می توانست واکنش هسته ای پوتین را به همراه داشته باشد اما این کار به مرور انجام شد تا پوتین به آن عادت کند.

پولیتیکو نوشت: سلاح های مختلف در مراحل مختلف جنگ به اوکراین داده شد و جنگنده هم داده خواهد شد و فقط مساله تعیین زمان مناسب برای دادن آنهاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱

    از تعداد تانکهایی که تصمیم گرفتند به اوکراین بدن میشه چنین استنباط کرد که جنگنده های تحویلی هم خیلی کمتر خواهد بود غرب شیاد اوکراین را قربانی نیت شوم خودش کرده وزلنسکی دلقک هم اسیر نقشه شوم آمریکایی هاست.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها