تحریم ۶ فرد و نهاد به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان توسط آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه، چندین فرد و نهاد را به دلیل تسهیل فعالیت های مالی حزب الله تحریم می کند.

تحریم ۶ فرد و نهاد به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان توسط آمریکا
کد خبر: 593341
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۸:۵۲:۴۳

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ادعا کرد: در مرکز این شبکه، صرافی لبنانی و حسن موکلد یک کارشناس مالی قرار دارد که نقشی کلیدی در توانمند ساختن حزب الله برای ادامه بهره برداری و تشدید بحران اقتصادی لبنان ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، شرکت لبنانی برای اطلاعات و مطالعات (LCIS) و شرکت لبنانی برای انتشارات، رسانه ها و تحقیقات و مطالعات (LCPMR) از جمله دو شرکت دیگر متعلق به حسن موکلد هستند که در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

وزارت خزانه داری همچنین مدعی شد سی تی ای اکس اکسچنج، یک صرافی متعلق به حسن موکلد و پسران او از جمله رایان موکلد و رانی موکلد که فعالیت های مالی حسن موکلد و شرکتش را در حمایت از حزب الله تسهیل می کنند، تحریم می کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: از آنجایی که فساد رشد اقتصادی و توانایی افراد برای تامین معاش خانواده هایشان را تضعیف می کند، آمریکا متعهد است تا کسانی که از موقعیت های خاص خود برای منافع شخصی استفاده می کنند، پاسخگو کند.

وی همچنین ادعا کرد: امروز، وزارت خزانه‌داری علیه یک صرافی فاسد اقدام کرده است که برنامه ریزی مالی آن فعالانه از حزب‌الله و منافع آن به ضرر مردم و اقتصاد لبنان حمایت می‌کند و آنها را توانمند می‌سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها