پسکوف:

اروپا روی طناب نازکی بندبازی می کند/ اعضای ناتو اضطراب فزاینده ای دارند

سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه درباره رایزنی های غرب برای تحویل تانک به اوکراین گفت: اضطراب و نگرانی فزاینده ای در میان اعضای ائتلاف نظامی ناتو وجود دارد.

اروپا روی طناب نازکی بندبازی می کند/ اعضای ناتو اضطراب فزاینده ای دارند
کد خبر: 593089
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۶:۳۸:۳۲

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به مذاکرات اعضای ناتو برای تحویل تانک به اوکراین عنوان کرد: اروپا اکنون روی طناب نازکی بندبازی می کند. 

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف ادامه داد: همه سخنان و اقدامات سران کشورهای اروپایی مانند ورشو که برلین را به انزوای بین المللی تهدید کرده اند، نشان دهنده اضطراب فزاینده در میان اعضای این ائتلاف غربی است.

وی همچنین افزود: سخنان مقام های ایالات متحده در باره شناسایی شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی گروه واگنر به عنوان سازمان جنایتکار، هیچ تاثیر مهمی بر روسیه یا این گروه نخواهد گذاشت.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به رغم انتشار اطلاعاتی درباره نگهداری جنگ افزار و مهمات ارتش اوکراین در محدوده نیروگاه‌های هسته ای این کشور، هیچ برنامه ای برای دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد، هر چند مسکو متمایل به ادامه تماس هاست.

پسکوف ادامه داد: اکنون برقراری تماس میان روسیه و آژانس در بالاترین سطح ضروری نیست و در سطح کارشناسان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیوستن فعالانه توکیو به گروه کشورهای دارای مواضع غیردوستانه با مسکو و نبود سازندگی در روابط آن با روسیه، دورنمای کنونی مذاکرات دو طرف را برای دستیابی به پیمان صلح، بعید دانست. فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن به مجلس کشورش گفته است که توکیو به رغم تنش های کنونی با مسکو، به مذاکراه با روسیه در باره پیمان صلح، همچنان متعهد باقی مانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها