کد خبر: 592890
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۲۰:۲۰:۳۴
| |

136 کودک پناهجو در هتل‌های بریتانیا ناپدید شده‌اند

حدود 600 کودک بدون همراه در 18 ماه گذشته وارد هتل پناهجویان شده‌اند که 136 نفر از آنها تاکنون ناپدید شده‌اند. بیش از این نیمی از این تعداد یعنی حدود 79 نفر هنوز شناسایی نشده‌اند.

 136 کودک پناهجو در هتل‌های بریتانیا ناپدید شده‌اند
کد خبر: 592890
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۲۰:۲۰:۳۴

با ناپدید شدن تعداد زیادی کودک و نوجوان پناهجو از هتل‌های اداره‌شده توسط وزارت کشور بریتانیا و قاچاق در سراسر این کشور، نگرانی‌ها در مورد سرنوشت کودکان مهاجر بیشتر شده است.

به گزارش  شفقنا به نقل از گاردین، یک گزارش تحقیقی که از سوی هفته نامه آبزرور منتشر شده نشان می‌دهد که ده‌ها کودک مهاجر توسط باندهای تبهکاری از هتلی در شهر برایتون در جنوب انگلیس که توسط وزارت کشور اداره می‌شود، ربوده شده‌اند. این روند ظاهراً در سراسر سواحل جنوبی انگلیس ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید: حدود 600 کودک بدون همراه در 18 ماه گذشته وارد هتل پناهجویان شده‌اند که 136 نفر از آنها تاکنون ناپدید شده‌اند. بیش از این نیمی از این تعداد یعنی حدود 79 نفر هنوز شناسایی نشده‌اند.

تابعیت این کودکان هنوز مشخص نشده اما در سالهای اخیر تعداد زیادی پناهجو از کشورهای خاورمیانه از دریای مانش گذشته و وارد بریتانیا شده‌اند که تقریباً همگی در این هتل‌ها اسکان داده شده‌اند.

با این حال، تحقیقات آبزرور نشان می‌دهد که ماه‌ها قبل از ناپدید شدن تعدادی از این کودکان و نوجوانان، پلیس به وزارت کشور هشدار داده بود که ساکنان آسیب‌پذیر هتل – که به دلایل امنیتی نامش فاش نشده است – هدف شبکه‌های جنایی قرار خواهند گرفت.

منابعی که اطلاعات پلیس و وزارت کشور درباره کودکان گمشده هتل را در اختیار دارند، ادعا می کنند که چنین هشدارهایی نادیده گرفته شده است. در عوض، آنها کودکانی را توصیف می‌کنند که از خیابان‌های خارج از هتل‌ها ربوده شده و داخل ماشین‌ها برده می‌شوند. یک منبع حفاظت از کودکان گفت: کودکان به معنای واقعی کلمه از بیرون ساختمان گرفته می شوند، ناپدید می شوند و پیدا نمی شوند. گفته شده باندهای آلبانیایی و اریتره ای آنها را با بی ام و و آئودی خود می گیرند و سپس ناپدید می شوند.

گفتنی است دولت انگلیس هنوز در مورد این گزارش واکنشی نشان نداده اما وزیر کشور دولت در سایه گفته این افشاگری واقعاً وحشتناک و رسواکننده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها