نظرسنجی جدیدی در آمریکا:

بایدن در انتخابات 2024 آمریکا ترامپ را شکست می‌دهد

نتایج نظرسنجی جدیدی در آمریکا حاکی است در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات این کشور دونالد ترامپ جمهوریخواه را شکست خواهد داد ولی قافیه را به ران دیسانتیس خواهد باخت.

بایدن در انتخابات 2024 آمریکا ترامپ را شکست می‌دهد
کد خبر: 592130
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۰۸:۱۵:۳۷

بر اساس نظرسنجی موسسه دبلیو پی ای اینتلیجنس (WPA Intelligence poll) اگر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایالات متحده همین فردا برگزار شود، جو بایدن به راحتی دونالد ترامپ را شکست خواهد داد ولی در برابر ران دیسانتیس فرماندار جمهوریخواه فلوریدا خواهد باخت.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، بر اساس این نظرسنجی که هفته اول ژانویه ۲۰۲۳ از یک هزار و ۳۵ نفر صورت گرفت، ۴۹ درصد سوال شوندگان بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند ولی در صورتی که رقابت بین بایدن و دیسانتیس باشد، به ترتیب ۴۲ و ۴۵ درصد آرا را از آن خود خواهند کرد.

از میان این سه سیاستمدار آمریکایی، ترامپ رسما اعلام کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده نامزد حزب جمهوریخواه می‌شود اما بایدن حضور در این انتخابات را به سلامت جسمانی و روانی خود منوط کرده است و پیش بینی می‌شود که دیسانتیس هم تا چند ماه آینده نامزدی خود را ابرای حضور در این انتخابات علام کند.

محبوبیت دیسانتیس فرماندار فلوریدا در نظرسنجی جدیدی که پس از انتخابات میان‌دوره‌ای در میان جمهوری‌خواهان انجام شد هم از دونالد ترامپ پیشی گرفته بود.

فرماندار جمهوری خواه فلوریدا در سال ۲۰۲۲ به راحتی در انتخابات میان دوره‌ای بار دیگر پیروز شد. وی با حمایت از موضوعاتی مانند دستورالعمل‌های کرونا و واکسن این بیماری، تفاوت فکری خود با پایگاه ترامپ را نشان داد و توانست در سطح ملی در آمریکا مطرح شود.

در اکثر نظرسنجی‌ها دیسانتیس از محبوبیت بیشتری در مقایسه با ترامپ برخوردار بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها