کد خبر: 591880
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۵:۴۰:۵۴
| |

پسکوف:

تانک‌های انگلیس مثل بقیه تانک‌ها در اوکراین خواهند سوخت

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز دوشنبه در پاسخ به انگلیس برای ارسال تانک به اوکراین گفت: تانک هایی که انگلیس قصد دارد به اوکراین ارسال کند، «خواهند سوخت».

تانک‌های انگلیس مثل بقیه تانک‌ها در اوکراین خواهند سوخت
کد خبر: 591880
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۵:۴۰:۵۴

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز شنبه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ضمن مرور بر آخرین وضعیت جنگ، اعلام کرد که این کشور در ادامه حمایت از کی‌یف علیه مسکو، تانک‌های چلنجر ۲ به اوکراین ارسال خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز امروز دوشنبه در پاسخ به این اقدام انگلیس گفت، تانک هایی که انگلیس قصد دارد به اوکراین ارسال کند، «خواهند سوخت» و هشدار داد ارسال دور جدید تسلیحات پیشرفته به اوکراین، تغییری در روند جنگ ایجاد نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم انگلیس برای ارسال تانک های «چلنجر۲» به اوکراین گفت: «آنها از این کشور [اوکراین] به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف ضد روسی خود استفاده می کنند».

پسکوف اظهار داشت: این تانک ها نیز مانند بقیه خواهند سوخت. تدارکات نظامی جدید از سوی کشورهایی مانند انگلیس و لهستان تغییری در شرایط موجود ایجاد نخواهد کرد.

رویترز در ادامه این گزارش نوشت: از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و متحدانش سلاح هایی به ارزش ده ها میلیارد دلار شامل سامانه های موشکی، پهپاد، وسایل نقلیه زرهی و سامانه های ارتباطی در اختیار اوکراین قرار داده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها