ادعای یک مقام نظامی اسرائیل:

آمادگی برای حمله نظامی به ایران با خرید جنگنده‌ها و مهمات ویژه، ادامه خواهد یافت

به محض صدور فرمان از سوی تصمیم‌گیران سیاسی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد شد

یک منبع نظامی رژیم اسرائیل طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که آمادگی برای حمله نظامی به ایران با خرید جنگنده‌ها و مهمات ویژه، ادامه خواهد یافت.

آمادگی برای حمله نظامی به ایران با خرید جنگنده‌ها و مهمات ویژه، ادامه خواهد یافت
کد خبر: 591788
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۰۷:۲۰:۰۰

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که آمادگی برای حمله نظامی به ایران با خرید جنگنده‌ها و مهمات ویژه، ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، به نقل از العربیه، وی با اعلام این‌که طرح حمله «یک جانبه» به تاسیسات هسته‌ای ایران، هنوز آماده نیست، گفت که ارتش اسرائیل به محض صدور فرمان از سوی تصمیم‌گیران سیاسی این رژیم به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید

این منبع نظامی مدعی شد که حملات اسرائیل به سوریه، آرایش نظامی ایران را در آنجا را بر هم می‌زند.

پیش از این نیز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی مواضعی مضحک از حمله احتمالی این رژیم به تأسیسات هسته‌ای ایران طی دو تا سه سال آینده خبر داد.

وی طی سخنانی در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خطاب به آنها مدعی شد: «در دو تا سه سال دیگر، شما ممکن است در آسمان به سمت شرق پرواز کرده و در حمله به سایت‌های هسته‌ای در ایران شرکت کنید».

چند روز قبل از آن، «زوهار پالتی» رئیس سابق اطلاعات موساد طی یاوه‌گویی‌هایی ضدایرانی، مدعی قریب‌الوقوع بودن دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شده و بر لزوم آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران در آینده نزدیک تأکید کرده بود. 

وی مدعی شد که ایران با افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا درجه خلوص ۹۰ درصد و دستیابی به «بمب هسته‌ای» فاصله چندانی ندارد و به همین دلیل اسرائیل باید برای حمله «قریب‌الوقوع» به تأسیسات هسته‌ای ایران آماده شود.

پالتی با تکرار ادعاهای بی‌اساس در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که این کشور هرگز تا این حد به غنی‌سازی اورانیوم در سطح نظامی نزدیک نشده بود.

وی طی مواضعی بس‌اساس مدعی شد که اسرائیل قابلیت حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد و باید برای یک حمله «چشمگیر» آماده شود.

این در حالی است که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیش از این اذعان کرده بود که این رژیم توانایی حمله به ایران را ندارد و مواضعی که در این خصوص اتخاذ می‌شود، «یک لاف بی‌جا» است.

وی افزود که این ادعا که ما قادر به تهاجم به ایران هستیم، یک لاف بی‌جا است.

به گفته اولمرت، چنین رفتارها و لاف‌هایی بیش از آن که نشانگر قدرت باشد، بیانگر ضعف ماست.

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود که این رژیم به طور عملی، فاقد هرگونه قدرت نظامی کلاسیک برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران است.

اولمرت طی مقاله‌ای در روزنامه «هاآرتص» نوشته بود که اسرائیل توان نظامی حمله به مراکز هسته‌ای ایران و نابودی آن همانگونه که در سال ۱۹۸۱ در عراق و در سال ۲۰۰۷ در سوریه انجام داد، را ندارد.

وی با تاکید بر این‌که ایران در هر مقطع زمانی این توانایی را داشت که طی چند ماه به غنی‌سازی با حجم لازم از اورانیوم تبدیل به یک کشور هسته‌ای شود، از رویکرد ایران‌هراسی انتقاد کرد و گفت که نیازی به این کار نبوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

    همش خالی بندیه
    اسرائیل و آمریکا هیچگاه به ایران حمله نخواهند کرد
    اینا از اول انقلاب با هم دشمنی ظاهری داشتند در حالیکه در جنگ با عراق و یواشکی و در پشت پرده کنار هم بودند

  • حسام ارسالی در
    دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

    اسراییل فرزند ابلیس اگر برای نابودی عجله داری به ایران حمله کن نمیدانی سقط کردن صیهونیست ها و وطن فروشان داخلی چه لذتی داره بیا منتظریم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها