کد خبر: 590985
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۹:۰۸:۰۷
| |

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه:

امریکا به دنبال جنگ جدید است

بودجه سال جدید ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد جنگ‌های جدید، اولویت واشنگتن است که از طریق هزینه کردن از رفاه شهروندان این اولویت را دنبال می‌کند.

امریکا به دنبال جنگ جدید است
کد خبر: 590985
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۹:۰۸:۰۷

نیکلای پاتروشف گفت: بودجه امریکا ثابت می‌کند که واشنگتن با هزینه کردن از رفاه شهروندان خود طرح‌هایی برای آغاز جنگ‌های جدید دارد به طوری که نیمی از هزینه‌کردهای دولت فدرال برای امور نظامی اختصاص یافته است.

به گزارش  شفقنا به نقل از آرتی عربی، وی با بیان اینکه بودجه امریکا برای سال 2023 میلادی 1.7 تریلیون دلار است که 850 میلیارد دلار آن به پنتاگون اختصاص پیدا کرده است، اظهار داشت: اینطور برنامه‌ریزی شده است که 45 میلیارد دلار برای تداوم اقدامات خصمانه در اوکراین و طولانی کردن مدت جنگ اختصاص یابد، امریکا و متحدانش در حال فرو رفتن بدون بازگشت «در حفره بدهی‌ها هستند.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه تصریح کرد: امریکا 31 تریلیون دلار و بریتانیا 2.4 تریلیون پوند بدهی عمومی دارند که بالاترین رفم از زمان جنگ جهانی دوم است و 101 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد، ژاپن هم با نزدیک به 10 تریلیون دلار بیش از 2.6 برابر از تولید ناخالص داخلی بدهی دارد. این کشورها که خود را سروران جهان می‌دانند، تصمیمی برای پرداخت بدهی‌ها ندارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها