کد خبر: 590850
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

اعلام وضعیت اضطراری در کالیفرنیا

پس از یک هفته از طوفان شدید زمستانی و کشته شدن دست کم ۱۲ نفر و قطع شدن برق صدها هزار خانه و کسب و کاردر ایالت کالیفرنیا می گذرد و رئیس جمهوری آمریکا سرانجام در این ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرد.

اعلام وضعیت اضطراری در کالیفرنیا
کد خبر: 590850
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۹:۲۰:۰۰

در یک هفته گذشته، جبهه هوای طوفانی باعث وزش باد شدید در ایالت کالیفرنیا، واژگونی کامیون‌ها، آبگرفتی معابر در شهر های ساحلی شمال این ایالت و تخریب یک اسکله در سانتا کروز شد.

به گزارش ایرنا، پس از وقوع کولاک زمستانی که همزمان با تعطیلات سال نو میلادی سراسر آمریکا را فرا گرفت، طوفان موسوم به «رودخانه اتمسفری» در شمال کالیفرنیا، سیل، رانش سنگ‌های کوهستانی، اختلال در ترددهای شهری و جاده‌ای و همچنین قطعی برق در برخی مناطق را به همراه داشت.

بر اساس داده‌های نقشه خدمات شهری ساکرامنتو، بیش از ۱۵۳ هزار تن از ساکنان این منطقه روز شنبه با قطعی برق مواجه شده بودند.

اداره حوادث غیرمترقبه کالیفرنیا ضمن هشدار درباره احتمال ریزش بهمن در مناطق کوهستانی و مختل شدن شبکه انتقال برق، اعلام کرده است مناطق روستایی به زیر آب خواهند رفت.

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت اضطراری به آژانس فدرال مدیریت این وضعیت اجازه می‌دهد تا در امدادرسانی هماهنگی ایجاد کرده و از منابع موجود استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها