کد خبر: 590481
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۶:۱۷:۵۸
| |

وزارت دفاع روسیه:

با وجود نقض آتش‌بس از سوی اوکراین، ما همچنان به آن پایبندیم

​وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با وجود نقض مکرر آتش بس از سوی اوکراین، با این حال روسیه به این آتش‌بس پایبند بوده است.

با وجود نقض آتش‌بس از سوی اوکراین، ما همچنان به آن پایبندیم
کد خبر: 590481
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۶:۱۷:۵۸

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان درگیری های شبانه روز گذشته با نیروهای اوکراینی، موارد مکرری از نقض آتش بس کریسمس از سوی نیروهای اوکراینی مشاهده شد.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه نیروهای مسلح اوکراین ۱۱ خمپاره را به سوی مواضع روسیه در مسیر کراسنی لیمان شلیک کردند. نیروهای مسلح اوکراین در ادامه نقض آتش بس ۳۱ بار در منطقه زاپروژیا تیراندازی کردند. در مسیر خرسون و کریووی روگ نیز نیروهای اوکراینی ۱۷ حمله توپخانه ای علیه مواضع صورت دادند.

 وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در گزارش روزانه خود آخرین ارزیابی از تحولات میدان نبرد با اوکراین را به شرح زیر اعلام کرد: از ساعت ۱۲ ظهر روز ۶ ژانویه به وقت مسکو، نیروهای روسی آتش بس را در سراسر خط مرزی در منطقه عملیات ویژه نظامی رعایت کرده اند. با این حال در نقطه مقابل، نیروهای اوکراینی بدون توجه به آتش بس، به گلوله باران مناطق مسکونی و مواضع روسیه ادامه داده اند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، دو گروه هوابرد نیروهای مسلح اوکراین در مسیر کراسنی لیمان از سوی نیروهای روسی به عقب رانده شدند. همچنین تلاش واحدهای نیروهای مسلح اوکراین برای حمله به مواضع روسیه دردونتسک دفع شد. پدافند هوایی روسیه همچنین چهار پهپاد را در مناطق زاپروژیا و خرسون منهدم کرد.

نیروهای روسی همچنین پنج سامانه راکتی اوراگان و هیمارس و یک موشک ضد رادار HARM ساخت آمریکا دونتسک رهگیری کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

    واقعا این روسیه وپوتین که الان دمپایی هم نیست،وقیح اند‌.حمله کرده خاک طرف ومیگه دفاع نکن.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها