کد خبر: 590480
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۶:۰۸:۳۹
| |

پیام تبریک بایدن به رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا

پس از ۱۵ بار رأی گیری در ۴ روز رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد و بایدن این انتخاب را به مک کارتی که موفق شد بالاخره در این انتخابات رای بیاورد تبریک گفت.

پیام تبریک بایدن به رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا
کد خبر: 590480
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۶:۰۸:۳۹

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ۴ روز و ۱۵ دور رأی‌ گیری، ساعاتی پیش کوین مک‌ کارتی جمهوریخواه را به عنوان رئیس این مجلس انتخاب کرد.

به گزارش مهر، به نقل از وبگاه کاخ سفید، «جو بایدن» رییس‌ جمهور آمریکا امروز شنبه با اننتشار پیامی انتخاب «کوین مک کارتی» نماینده جمهوریخواه به‌ عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان این کشور پس از ۱۵ بار رأی گیری در ۴ روز را به وی تبریک گفت.

در متن پیام رییس‌ جمهور آمریکا خطاب به «کوین مک کارتی» در این خصوص آمده است که وی باید تلاش کند تا مسئولانه در راستای منافع مردم این کشور عمل کند.

متن این پیام اضافه می کند: من آماده همکاری با جمهوریخواهان در حد امکان هستم. رأی‌ دهندگان نشان داده‌ اند که خواهان همکاری جمهوریخواهان با من هستند. زمان مسئولانه حکومت کردن فرا رسیده است. همانطور که بعد از انتخابات میان‌ دوره‌ ای گفتم، من آماده هستم تا زمانی که بتوانم با جمهوریخواهان کار کنم و رای‌ دهندگان هم به صراحت اعلام کردند که انتظار دارند جمهوریخواهان نیز آماده همکاری با من باشند. اکنون که درباره رهبری مجلس نمایندگان تصمیم گیری شده است، زمان آن فرا رسیده است تا این روند آغاز شود.

در انتهای این پیام آمده است: اکنون زمانی است که مسئولانه حکومت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که منافع خانواده های آمریکایی را در اولویت قرار می دهیم.

مک‌کارتی با کسب ۲۱۶ رأی از ۴۲۸ رأی مأخوذه، به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد و رقیب او «حکیم جفریز»، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ۲۰۲ رأی کسب کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها