کد خبر: 590428
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۲۶:۵۳
| |

سفارت دولت خودخوانده ونزوئلا در آمریکا بسته شد

پس از انحلال دولت خودخوانده تحت حمایت واشنگتن در ونزوئلا، سفارت این دولت خودخوانده در آمریکا تعطیل شد.

سفارت دولت خودخوانده ونزوئلا در آمریکا بسته شد
کد خبر: 590428
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۲۶:۵۳

در پی انحلال دولت خودخوانده «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، سفارت این کشور در «واشنگتن دی سی» از تعلیق فعالیت‌ این سفارتخانه خبر داد.

به گزارش فارس و بر اساس گزارش شبکه سی ان ان، مخالفان ونزوئلا روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: « به اطلاع جامعه ونزوئلا در ایالات متحده و عموم مردم می‌رسانیم که سفارت ونزوئلا در ایالات متحده و کلیه مقامات آن در روز پنج‌شنبه، ۵ ژانویه ۲۰۲۳ به طور رسمی فعالیت خود را متوقف کردند». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما عمیقاً از تأثیری که ممکن است این تصمیم برای شهروندان ونزوئلایی ما در ایالات متحده ایجاد کند متأسف هستیم».

یکی از منابع نزدیک به سفارت ونزوئلا به سی ان ان گفته است که تمامی مسئولانی که در سفارتخانه ونزوئلا در ایالات متحده و نمایندگی این کشور در سازمان کشورهای آمریکایی کار می‌کنند، در آمریکا باقی خواهند ماند زیرا نگران هستند که مورد بازخواست دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا قرار گیرند.

هفته گذشته، مخالفان ونزوئلا به انحلال دولت خودخوانده موقت خود رأی دادند تا رهبری «خوان گوایدو»، مخالف غربگرای «نیکلاس مادورو» نیز به پایان برسد.

این دومین و آخرین رأی‌گیری در سال جاری برای مشخص کردن سرنوشت دولت موقتی بود که نفوذش را در سال‌های اخیر در نتیجه باقی ماندن مادورو در قدرت، ناتوانی گوایدو در کسب حمایت عمومی و متلاشی شدن مخالفان از دست داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها