کد خبر: 590400
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پیشنهاد وسوسه‌برانگیز دولت ژاپن برای خروج مردم از پایتخت

دولت ژاپن اعلام کرد آمادگی دارد به خانواده‌‌هایی که حاضر شوند از پایتخت مهاجرت کنند مشوق‌های مالی اختصاص دهد.

پیشنهاد وسوسه‌برانگیز دولت ژاپن برای خروج مردم از پایتخت
کد خبر: 590400
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۰:۰۰

دولت ژاپن اعلام کرد آمادگی دارد به خانواده‌‌هایی که حاضر شوند از پایتخت مهاجرت کنند، مشوق‌های مالی اختصاص دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، دولت ژاپن مقرر کرد مشوق‌های مالی قابل توجهی به خانواده‌‌هایی که قصد انتقال به مناطق روستایی را دارند یا تصمیم به افزایش جمعیت بگیرند ارائه کند.

بر اساس مصوبه دولت ژاپن، از آوریل آینده هر خانواده‌ای که به طور قطعی منطقه توکیو (پایتخت) را ترک کند و به مناطقی با تراکم جمعیتی کمتر برود هر سال یک میلیون ین (7700 دلار) به ازای هر یک از فرزندانش دریافت خواهد کرد.

این مستمری شامل فرزندانی می‌شود که زیر ۱۸ سال داشته یا به دلیل ادامه تحصیل همچنان تحت تکفل خانواده باشند.

بنا بر گزارش منتشرشده، طی دهه‌های گذشته مردم به طور گسترده از اقصی نقاط کشور به توکیو مهاجرت کرده‌اند و امروز جمعیت این شهر به حدود 37 میلیون نفر رسیده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهند، از زمان شیوع ویروس کرونا، یعنی دو سال پیش تاکنون، شمار مهاجران به توکیو از شمار مهاجران به خارج از شهر بیشتر بوده و سالانه 80 هزار نفر به تعداد مهاجران به پایتخت افزوده می‌شود.

پیش از این نیز دولت ژاپن در سال 2019 طرحی را برای متقاعد کردن مردم به منظور ترک توکیو به اجرا گذاشت که به موجب آن، افرادی که حداقل پنج سال در این شهر ساکن یا شاغل بودند، با ترک قطعی این شهر و سکونت در مناطق روستایی 600 هزار ین (4500 دلار) به عنوان کمک دریافت می‌کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها