کد خبر: 590003
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۲:۳۱
| |

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه:

بدون رضایت معارضان، عادی‌سازی روابط با سوریه صورت نمی‌گیرد

وزیر خارجه ترکیه طی اظهاراتی که رسانه‌های ترکیه آن را منتشر کردند، گفت: عادی‌سازی روابط با سوریه بدون رضایت مخالفان اتفاق نخواهد افتاد و این روند علیه آنها نیست.

بدون رضایت معارضان، عادی‌سازی روابط با سوریه صورت نمی‌گیرد
کد خبر: 590003
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۲:۳۱

 

در همین ارتباط، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، دیروز سه‌شنبه با نمایندگان گروه موسوم به «التحالف الوطنی لقوى الثورة والمعارضة السوریة» [ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و معارضه سوریه] در پایتخت ترکیه دیدار کرد.

به گزارش فارس، وی در این دیدار بر موضع آنکارا در حمایت از عناصری که آنان را «معارضان سوری» و مردم این کشور بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد. در این قطعنامه بر تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه، ایجاد یک نهاد حکومتی انتقالی و آتش بس جامع در سراسر این کشور تأکید شده است که البته این موارد متعلق به چند سال گذشته است و اکنون وضعیت میدانی و سیاسی سوریه کاملا تغییر کرده است.

چاووش اوغلو طی پستی در توئیتر نوشت که با «سالم المسلط» رئیس ائتلاف الوطنی، «بدر جاموس» رئیس هیأت مذاکرات و «عبدالرحمن مصطفی» رئیس دولت ادعایی موقت سوریه در آنکارا دیدار کرده است.

به اعلام وزیر خارجه ترکیه، وی طی این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه با این افراد رایزنی کرده و بر حمایت کشورش از «معارضان و مردم سوریه» طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کرده است.

وی طی اظهاراتی که رسانه‌های ترکیه آن را منتشر کردند، افزود: عادی‌سازی بدون رضایت مخالفان اتفاق نخواهد افتاد و این روند علیه آنها نیست..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها