علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

آمریکا پیشنهاد جدیدی درباره مذاکرات مطرح نکرده؛ ما هم بر روی مؤلفه‌های قبلی تاکید داریم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: آمریکا که پیشنهاد جدیدی مطرح نکرده است و ایران هم بر اساس آن مولفه‌های اساسی که از قبل روی آن تاکید داشته همچنان این تاکیدات مورد توجه‌اش است.

آمریکا پیشنهاد جدیدی درباره مذاکرات مطرح نکرده؛ ما هم بر روی مؤلفه‌های قبلی تاکید داریم
کد خبر: 589825
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۹:۲۵:۰۰

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای احیای برجام، در پاسخ به این سوال که روند و دور جدید مذاکرات برجامی حول محور چه موضوعات جدیدی است و آیا قرار است موضوعات جدیدی هم مطرح شود، گفت: خبر جدیدی وجود ندارد. اما چارچوبی که ما در حال ادامه مذاکرات هستیم، بر اساس محورهایی است که بتوانیم مولفه‌های اصلی و اساسی مدنظر جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند تدوین پیش‌نویس توافق مدنظر پیگیری کنیم و امروز هم در حال پیگیری است. یعنی هیچ تفاوتی با قبل نکرده است. 

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی باقری را در ادامه می خوانید:

  • طبیعی است، نکته اساسی که در فرآیند پیگیری‌های ما وجود دارد، روند پیوستگی گفت‌وگوها بوده که این پیوستگی، امتداد و تداوم مذاکرات همچنان ادامه دارد و ارتباط ما با طرف مقابل و همچنین آن‌ها با ما نیز مستمر است و هیچ انقطاعی در این مسیر نبوده و نکته ویژه‌ای نسبت به قبل وجود نداشته و این پیوستگی وجود دارد. 
  • آمریکا که پیشنهاد جدیدی مطرح نکرده است و ایران هم بر اساس آن مولفه‌های اساسی که از قبل روی آن تاکید داشته همچنان این تاکیدات مورد توجه‌اش است. 
  • اقدامات ما درباره خاموش کردن دوربین‌ها و همچنین برنامه‌های اتمی در قالب اجرای قانون راهبردی مجلس بوده که با توجه به آن قوانینی که وضع شد، دولت و همچنین سازمان انرژی اتمی آن اقدامات را انجام داده است. اما اینکه چه زمانی ایران به آن تعهدات برمی‌گردد بستگی به روند مذاکرات دارد. 
  • اینکه چه زمانی ممکن است مذاکرات به نتیجه نهایی برسد؛ بحث و گفت‌وگو بین دو طرف وجود داشته و ادامه دارد. 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها