حسین علایی، رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه:

انصارالله، حشدالشعبی و فاطمیون باقیات‌الصالحات حاج قاسم و هدیه جمهوری اسلامی به کشورهای مقاومت است

حسین علایی گفت: تشکیلاتی مانند انصارالله در یمن، حشدالشعبی در عراق و فاطمیون در سوریه از باقیات‌الصالحات حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه است و در واقع هدیه جمهوری اسلامی به کشورهای خط مقاومت برای حفظ استقلال و سربلندی آنهاست.

انصارالله، حشدالشعبی و فاطمیون باقیات‌الصالحات حاج قاسم و هدیه جمهوری اسلامی به کشورهای مقاومت است
کد خبر: 589782
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۷:۳۰:۰۰

سردار حسین علایی در گفت‌وگویی از نقش ویژه سردار قاسم سلیمانی در شکست داعش سخن گفته است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

  • حاج قاسم سلیمانی را می‌توان جزو پانزده فرمانده برتر لشکرهای خط‌شکن سپاه در دوران جنگ دانست. او در کنار فرماندهان بزرگی مثل شهیدان حسین خرازی، مهدی باکری، احمد کاظمی، ابراهیم همت، احمد متوسلیان، حسن باقری، مهدی زین‌الدین، حمید باکری، عباس کریمی، سیدرضا دستواره محمود کاوه و نورعلی شوشتری قرار می‌گرفت که همگی از ستون‌های ستبر و محکم قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بودند.
  •  برجسته‌ترین نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در دوره بیست‌ساله فرماندهی او در نیروی قدس رقم زده شد. حاج قاسم توانست نیروی قدس را به یک مجموعه تاثیرگذار در امنیت منطقه‌ای تبدیل کند.
  • تشکیلاتی مانند انصارالله در یمن، حشدالشعبی در عراق و فاطمیون در سوریه از باقیات‌الصالحات حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه است و در واقع هدیه جمهوری اسلامی به کشورهای خط مقاومت برای حفظ استقلال و سربلندی آنهاست.
  • سردار سلیمانی در جریان مسائل افغانستان و اشغال آن کشور، تابع سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران بود. سردار سلیمانی تلاش می‌کرد تا هم امریکا بر افغانستان حاکم نشود و هم قومیت‌های مختلف در افغانستان در تشکیل حکومت نقش داشته باشند و هم طالبان تنها گروه حاکم بر افغانستان نشود.
  • ایران بنابر دعوت دولت‌های سوریه و عراق و نیز اقلیم کردستان برای مقابله با داعش به آنها کمک کرد. عمده کمک‌های ایران مستشاری و‌ تسلیحاتی بوده است و موجب شد تا داعش نتواند بر سوریه و عراق مسلط شود و اقلیم کردستان را به تصرف خود درآورد. البته اگر ایران با این کشورها قرارداد رسمی برای کمک منعقد می‌کرد، منافع ایران بهتر تامین می‌شد. به ویژه با اقلیم کردستان باید توافقی امضا می‌شد تا در قبال کمک ایران به حفظ دولت اقلیم در برابر داعش، اقلیم اجازه فعالیت به گروهای جدایی‌طلب ضد ایرانی را در سرزمین تحت کنترل خود ندهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها