دیدار امیرعبداللهیان و عبدالسلام در مسقط

وزیر امور خارجه در دیدار با محمد عبدالسلام با اشاره به ضرورت لغو محاصره یمن، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم یمن تأکید کرد.

دیدار امیرعبداللهیان و عبدالسلام در مسقط
کد خبر: 589153
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۲۱:۴۷:۴۲

وزیر امور خارجه ایران و محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن امروز (چهارشنبه) هفتم دی ماه در عمان دیدار و گفت‌وگو کردند. 

​به گزارش فارس، در این ضرورت رفع محاصره یمن به عنوان یک امر بشردوستانه مورد تأکید قرار گرفت. 

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان پایمردی مردم یمن در احقاق حقوق خود را مورد تقدیر قرار داد و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از این امر تأکید کرد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن تاکید داشته و گفت‌وگوهای سیاسی بین یمنی را به عنوان یک امر داخلی یمن مورد توجه قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: به عنوان یک امر انسانی، محاصره یمن باید لغو شود و مردم این کشور بتوانند از شرایط زندگی طبیعی در کشور خود برخوردار شوند.

امیرعبداللهیان ضمن یادآوری سالگرد شهادت شهید ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، وی را شهید یمن خواند و بر عزم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم یمن تأکید کرد.

 در این دیدار عبدالسلام ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن، امیرعبداللهیان را در جریان آخرین تحولات یمن قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها