کد خبر: 588996
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۱۲:۴۲:۴۷
| |

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

با وجود بایدن حفظ روابط عادی با آمریکا ممکن نیست

وزیر خارجه روسیه گفت، به دلیل مشی مقابله‌ای و خصمانه‌ای که دولت کنونی آمریکا اتخاذ کرده، مسکو نمی‌تواند مسیر عادی گفت‌وگو با واشنگتن را طی کرده و روابط عادی خود با این کشور را حفظ کند.

با وجود بایدن حفظ روابط عادی با آمریکا ممکن نیست
کد خبر: 588996
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۱۲:۴۲:۴۷

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت، به دلیل مشی مقابله‌ای و خصمانه‌ای که دولت کنونی آمریکا اتخاذ کرده، مسکو نمی‌تواند مسیر عادی گفت‌وگو با واشنگتن را طی کرده و روابط عادی خود با این کشور را حفظ کند.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: روسیه و آمریکا نمی توانند مسیر عادی گفت و گو را طی کنند زیرا حفظ مذاکرات عادی با دولت جو بایدن که شکست راهبردی کشور ما را به عنوان یکی از اهداف خود اعلام کرده است، در واقع غیرممکن است.

وزیر خارجه روسیه افزود: رویه خصمانه و ضد روسی واشنگتن روز به روز ماهیتی حادتر و فراگیرتر به خود می گیرد.

دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که «روابط روسیه و آمریکا واقعا در وضعیت اسف باری قرار دارد زیرا به دلیل سیاست های واشنگتن تقریبا متوقف شده است».

لاوروف افزود: ما همواره به آمریکایی ها توضیح داده ایم که کاهش عمدی روابط دولتی شیوه و سیاق ما نیست. با این حال در هر شرایطی، از موضع اقدام متقابل در از سرگیری مذاکرات عمل می کنیم. به عبارت دیگر به عنوان یک قاعده بر اساس اصل «مقابله به مثل» عمل می کنیم که الزاما از یک الگوی متقارن پیروی نمی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها