کد خبر: 588641
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۷:۵۱:۳۴
| |

بودجه نظامی انگلیس افزایش یافت

روزنامه تلگراف امروز شنبه نوشت که انگلیس قصد دارد برای پرهیز از کاهش بودجه نظامی در ۲ سال آینده با توجه به نرخ کنونی تورم، بودجه هزینه های نظامی خود را بیش از یک میلیارد پوند (یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار) افزایش دهد.

بودجه نظامی انگلیس افزایش یافت
کد خبر: 588641
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۷:۵۱:۳۴

روزنامه تلگراف امروز شنبه نوشت که انگلیس قصد دارد برای پرهیز از کاهش بودجه نظامی در ۲ سال آینده با توجه به نرخ کنونی تورم، بودجه هزینه های نظامی خود را بیش از یک میلیارد پوند (یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار) افزایش دهد. قرار است جرمی هانت وزیر دارایی بریتانیا در بهار آینده این افزایش را در لایحه بودجه اعلام کند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارزیابی کارشناسان نظامی با توجه به باقی ماندن نرخ تورم در سطح بالاتر از ۱۰ درصد، چنین است که بودجه وزارت دفاع در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ برای پرهیز از کاهش به نرخ های واقعی، از ۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند به ۵۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون پوند برسد.

هانت ماه پیش (نوامبر) در هنگام ارایه بودجه پیشنهادی پائیز، با پذیرش درک لزوم افزایش هزینه های دفاعی توسط دولت، تائید کرد که سطح بودجه را دستکم به میزان ۲ درصد تولید ناخالص داخلی بر اساس تعهدات نسبت به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، حفظ خواهد کرد.

سخنگوی دولت بریتانیا به رویترز گفت که این کشور یکی از بزرگترین بودجه های دفاعی را در اروپا دارد و در ۲۰۲۰ بیشترین افزایش را در هزینه دفاعی از هنگام پایان جنگ سرد درنظر گرفته است.

این سخنگو که نامش فاش نشده است، افزود: هرگونه افزایش در هزینه دفاعی در سند بعدی "بررسی یکپارچه"، دربرگیرنده اولویت های سیاست دفاعی، امنیتی و خارجی بریتانیا، اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها