کد خبر: 588360
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۰۳:۲۰:۰۰
| |

روسیه به قطب‌شمال هم لشکرکشی کرد+ تصاویر هوایی

تصاویری از قدرت نمایی روسیه به ناتو و آمریکا در قطب شمال با تجهیز تأسیسات نظامی در زمان جنگ اوکراین را می‌بینید.

روسیه به قطب‌شمال هم لشکرکشی کرد+ تصاویر هوایی
کد خبر: 588360
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۰۳:۲۰:۰۰

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های ناتو، روسیه در حال تجهیز پایگاه‌های نظامی و آزمایش سلاح‌ در قطب شمال است.

به گزارش فارس،  تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد  که روسیه در حال افزایش حضور نظامی خود در قطب شمال است، در بحبوحه جنگ با اوکراین است.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» شرکت ماهواره‌ای «مکسار» به تازگی تصاویری  به نمایش گذاشته که نشان‌ دهنده تلاش مداوم بر روی ایستگاه‌های راداری در «اولنگورسک» در شمال غربی روسیه نزدیک فنلاند و «ورکوتا» در قطب شمال است.

بر اساس این تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های ناتو، روسیه در حال افزایش حضور نظامی خود در قطب شمال و ساخت و تجهیز پایگاه‌های نظامی است. این پایگاه‌ها همچنان برای روسیه مهم هستند، حتی در شرایطی که این کشور بیشتر منابع خود را برای جنگ به اوکراین متمرکز می‌کند.

بر اساس این گزارش، کوتاه ترین راه از روسیه به آمریکای شمالی قطب شمال است. بنابراین اهمیت راهبردی این مناطق به دلیل جنگ در اوکراین تغییر نکرده است. روسیه همچنین  در حال بازگشایی پایگاه‌های قدیمی شوروی سابق و آزمایش سلاح‌های جدید در قطب شمال است.

روسیه طولانی‌ترین خط ساحلی قطب شمال را دارد و سال‌ها زمان صرف بازسازی پایگاه‌های نظامی و استقرار نیروهای بیشتری در منطقه کرده است. روسیه همچنین کشتی‌هایی با قابلیت حمل سلاح اتمی در آنجا نگهداری می‌کند.  

 

photo_2022-12-21_22-12-31

photo_2022-12-21_22-12-33

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها