کد خبر: 588104
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین:

روسیه با پهپادهای ایرانی شاهد-136 اوکراین را می‌زند؛ باید هر دو مجازات شوند

رئیس‌جمهور اوکراین در پیام جدید خود با تلاش برای ارتباط دادن حملات اخیر روسیه به جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که مسکو با پهپادهای شاهد-136 ایران به اوکراین حمله کرده است و بنابراین روسیه و ایران باید به طور مشترک مسئول شناخته شوند و مجازات شوند.

روسیه با پهپادهای ایرانی شاهد-136 اوکراین را می‌زند؛ باید هر دو مجازات شوند
کد خبر: 588104
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۰۹:۳۰:۰۰

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (دوشنبه 19 دسامبر، 29 آذر ماه) در پیامی ویدئویی، لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور اوکراین در پیام جدید خود با تلاش برای ارتباط دادن حملات اخیر روسیه به جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که مسکو با پهپادهای شاهد-136 ایران به اوکراین حمله کرده است و بنابراین روسیه و ایران باید به طور مشترک مسئول شناخته شوند و مجازات شوند.

وی در این پیام مدعی شد: «امروز صبح در چندین منطقه و شهر از کشور ما متأسفانه  با صدای مشخصه (پهپادهای) شاهد ایران تحت تأثیر قرار گرفت. خوشبختانه اکثر آن‌ها به هدف‌های درنظرگرفته شده اصابت نکرد و این مساله صبح امروز ما را بهتر کرد. 30 پهپاد شاهد ساقط شد که چندان نتیجه بدی نیست».

وی در ادامه اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی گفت: «من می‌خواهم از تمامی جنگنده‌های ضدهوایی،‌ خلبانان و گروه‌های شلیک سیار برای این نتیجه و برای محافظت از آسمان اوکراین قدردانی کنم».

زلنسکی که بارها ایران را به مشارکت در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپاد به روسیه متهم کرده ادامه داد: «این پهپادهای شاهد که روسیه مورد استفاده قرار داده است، بخشی از بسته جدید (ایران به روسیه) است. این یک اقدام تروریستی بین‌المللی دو رژیم است که به یکدیگر علیه مردم کمک می‌کنند و هر دو کشور باید برای چنین چیزی مسئول شناخته و مجازات شوند».

زلنسکی در ادامه افزود که در نتیجه حملات پهپادی روز گذشته روسیه، تعداد افراد بیشتری در اوکراین در مقایسه با روز قبل از آن با مشکل قطعی برق مواجه شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • حامد ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    زلنسکی پف یوز مرگ براکراین واتگلیس وامریکا وناتو

  • ریحانه ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    تو اول افسار نوکری رو از گردنت باز کن بعد حرف مفت بزن با خریت مردم و زیر ساختهای کشورت رو ویران کردی بازم سر عقل نیومدی

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    آقای رلنسکی اینقدر مثل سگ پاجه ایران رانگیر مثل یک مرد بجنگ خاک توسرت ماهشت سال باکل دنیا بادست خالی جنگیدیم توکه درکشور بهت کمک میکنند خاک برسر بی عرضه ات نوکر امریکائیان بودن یعنی همین خدارده

  • محمد رضا ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    چقدر به زلنسکی گفتیم از موتوری جنس نگیره مرغوب نیست آخه یکی نیست به این مردک دلقک بگه تواز پس چند تاپهباد بر نیومدی با پهباد های پیشرفته وموشکها وقدرت ایمان نیروهای قدرتمند ایران میخواهی چه خاکی برسرت بریزی پس خفه شو زلنسکی

  • وطن پرست ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    غلط کردی قلدری کردی تمام دنیا به تو کمک می کنند جنگ دوطرف دارد هرکسی دنبال منفعت خود است شما پول بدهید تا بهتر از شاهد بدهیم گلوبال هاوک ایرانی

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    ای،بدبخت،،روسیه،خودش،موشک،قار،پیما،دارد،این،کشورهای،اروپایی،سر،کار گذشتت،،کدام پهپاد کدام،،کشگ،کدام،دوغ بین،این،دوکشور،دشمنی،می،اندازند،ما مردم ایران،۸ سال،زیر،توب،وپمب،بودیم شیمیایی،شدیم،در ک می کنیم،

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها