کد خبر: 588033
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۷:۵۳:۵۹
| |

درخواست زلنسکی برای دریافت کمک تسلیحاتی بیشتر از اروپا

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه از رهبران غربی که در لتونی تشکیل جلسه داده اند، خواست طیف وسیعی از سامانه های تسلیحاتی را برای کمک به پایان دادن به جنگ کشورش در اختیار کی یف قرار دهند.

درخواست زلنسکی برای دریافت کمک تسلیحاتی بیشتر از اروپا
کد خبر: 588033
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۷:۵۳:۵۹

بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین متحدان غربی و آمریکا حمایت تسلیحاتی خود را از اوکراین دریغ نکردند و در طول این چند ماه به ارسال انواع تجهیزات جنگی به اوکراین پرداختند. با این حال کی یف همچنان خواستار کمک های بیشتر است تا اوضاع را در این نبرد ۱۰ ماهه با روسیه به نفع خود تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی در حالی که طی تماسی ویدئویی، رهبران کشورهای غربی را خطاب قرار می داد، صحبت هایی را مطرح کرد که می خوانید:

*اینکه این جنگ چگونه پایان یابد، تا حد زیادی به شما بستگی دارد.

*هرچه نیروهای دفاعی ما موفق تر باشند، تهاجم نظامی روسیه سریعتر شکست می خورد.

*از ریشی سوناک می خواهم که امکان تامین سامانه های دفاع هوایی به کشور ما را افزایش دهید و به تسریع اتخاذ تصمیم های مرتبط توسط شرکای ما کمک کنید.

*سپر هوایی ۱۰۰ درصدی برای اوکراین یکی از موفق ترین بازدارنده ها در برابر حملات روسیه است و این سیستم در حال حاضر مورد نیاز است.

*هیچ توضیحی وجود ندارد که چرا اوکراین با تانک های لئوپارد ساخت آلمان تامین نمی شود. وی همچنین از هلند که نیروهایش از این تانک ها استفاده می کنند، خواست در مورد این تصمیم با شرکا گفت و گو کند.

*برای موفقیت بیشتر عملیات دفاعی مان، ما به خودروهای زرهی و در درجه اول تانک نیاز داریم.

*موشک ها و پرتابگرهای NASAMS ساخت نروژ و هواپیماهای جنگنده Gripen تولید سوئد، موشک های RBS ۹۸ و توپخانه های آرچر را به اوکراین تحویل دهید.

*هویزرهای سزار از دانمارک و از فنلاند گلوله های مهمات بیشتری می خواهیم، ضمن اینکه از لیتوانی برای تامین موشک های استینگر و NASAM، و از لتونی برای تامین تجهیزات توپخانه ای و از استونی برای تامین مهمات و هویزر دعوت به کمک می کنیم.

*هرچقدر زودتر کنترل مرزهایمان را به دست گیریم، امنیت شما قوی تر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها