کد خبر: 588008
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۳:۵۷:۰۸
| |

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه:

قرار است همزمان با ورود ما به اردن، بورل و مورا هم حضور یابند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همزمان به سفرش به اردن مسئول سیاست خارجه اروپا نیز در امان حضور می‌یابد، گفت: تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.

قرار است همزمان با ورود ما به اردن، بورل و مورا هم حضور یابند
کد خبر: 588008
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۳:۵۷:۰۸

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در حاشیه سومین مجمع گفت‌وگوی تهران در نشست خبری گفت: محور اصلی نشست امان موضوع کمک به روند سیاسی در عراق است در عین حال با استفاده از این فرصت در خصوص چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی روسای کشورهای منطقه که دعوت شده‌اند، گفتگو خواهیم کرد، جمهوری اسلامی ایران نیز دیدگاه‌های خود را بیان خواهند کرد.

به گزارش انتخاب، وزیر خارجه با بیان اینکه ایران معتقد است که نشست دوم عراق می‌تواند در فضای برون رفت از چالش‌ها گامی رو به جلو باشد، اظهار داشت: پیام اصلی و مهم این نشست باید بر همکاری‌های منطقه‌ای بدون مداخله بیگانگان متمرکز شود.ما همواره از گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه و از جمله حوزه خلیج فارس استقبال کرده ایم.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: قرار است آقای بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند، تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.

وی تاکید کرد: اردن فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این گفت‌وگوها را تکمیل کنیم امیدوار هستم که با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع‌بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها