کد خبر: 587887
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۲۰:۰۶:۱۰
| |

واکنش کنعانی به ادعاهای برنز:

در تنظیم روابط خارجی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای بی اساس رئیس سیا درباره همکاری‌های ایران و روسیه گفت: منطبق با منافع ملی خود و ضمن رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی، در تنظیم روابط خارجی خود مستقلانه عمل کرده و از کسی اجازه نمی‌گیریم.

در تنظیم روابط خارجی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم
کد خبر: 587887
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۲۰:۰۶:۱۰

ویلیام برنز رئیس سیا در مصاحبه‌ای مدعی شده است که رابطه ایران و روسیه برای دوستان این کشور تهدید است. وی ضمن طرح این ادعا که ایران پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است، عنوان کرده است: درباره رابطه ایران و روسیه بسیار نگران هستم. در طول تاریخ، بی‌اعتمادی زیادی بین روس‌ها و ایرانی‌ها وجود داشته، اما آنها الان به یکدیگر نیاز دارند. 

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۲۷ آذر ماه ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در ارتباط با همکاری‌های ایران و روسیه و نیز اتهامات او علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ اوکراین را بی اساس و بخشی از جنگ تبلیغی آمریکا علیه ایران توصیف کرد.

صحبتهای سخنگوی وزارت خارجه ایران را در واکنش به این ادعاها می خوانید:

*مقامات آمریکایی در تداوم ادعاهای سیاسی بی اساس و اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های متعارف دفاعی و نظامی ایران و روسیه را زیر سؤال می‌برند!

*این کارزار تبلیغاتی آمریکایی‌ها که مبنای آن بر دروغ پردازی و فریبکاری قرار گرفته، با اهداف مختلفی از جمله اعمال فشار سیاسی به جمهوری اسلامی ایران، دامن زدن به ایران هراسی و سرپوش نهادن بر جنگ طلبی خود صورت می‌گیرد.

*همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم، همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی دو کشور در حال گسترش است و علیه هیچ کشور ثالثی نیست. 

*جمهوری اسلامی ایران منطبق با منافع ملی خود و ضمن رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی، در تنظیم روابط خارجی خود مستقلانه عمل کرده و از کسی اجازه نمی‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها