ادعای سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید:

مسکو به زودی جنگنده‌های سوخو 35 به تهران می‌دهد

دولت آمریکا با هشدار درخصوص همکارهای گسترده نظامی میان ایران و روسیه مدعی شد که مسکو قرار است به زودی جنگنده‌های سوخو به تهران تحویل دهد.

مسکو به زودی جنگنده‌های سوخو 35 به تهران می‌دهد
کد خبر: 586614
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۱:۱۹:۱۱

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری با تکیه بر ارزیابی‌های اطلاعاتی واشنگتن در مورد گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه گفت که مسکو سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نظامی و فنی را به تهران ارائه می‌کند که روابط دو کشور را به یک مشارکت دفاعی تمام‌عیار تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس ۲۴، وی در ادامه مدعی شد که تهران و مسکو در حال بررسی راه‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای استفاده در حملات علیه اوکراین هستند. هم‌زمان روسیه مشغول آموزش خلبانان ایرانی برای استفاده از جنگنده‌های سوخو-۳۵ است و جمهوری اسلامی قادر خواهد بود تا یک‌ سال آینده این جنگنده را از مسکو تحویل بگیرد.

کربی خاطر نشان کرد که این جنگنده‌ها، نیروی هوایی ایران را در مقایسه با همسایگان منطقه‌ای آن به میزان قابل توجهی تقویت خواهند کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک تسلیحاتی دیگر به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار برای تقویت دفاع ضد هوایی در برابر پهپادها به اوکراین ارائه خواهد کرد.

شبکه فرانس ۲۴ در ادامه گزارش داد که این ادعاهای آمریکا بخشی از تلاش‌های عمدی واشنگتن برای به انزوا کشاندن روسیه است که در این میان، کشورهای عربی را نیز هدف قرار می‌دهد که به دنبال مهار منطقه‌ای ایران هستند و موضع محکمی درخصوص حمله روسیه به اوکراین اتخاذ نکرده‌اند.

جان کربی در بخش دیگری از این نشست خبری مدعی شد که این انتقال تسلیحات میان ایران و روسیه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و مسکو به دنبال دریافت صدها موشک بالستیک از تهران است اما ایالات متحده نمی‌داند که چرا این توافق تاکنون انجام نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها