کد خبر: 586270
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۵:۳۰:۲۵
| |

بحران انرژی و دردسرهای لندن برای فرار از این بحران

افزایش هزینه های انرژی در لندن و همچنین کمبود منابع انرژی باعث نارضایتی مردم در فصل سرما شده است.

بحران انرژی و دردسرهای لندن برای فرار از این بحران
کد خبر: 586270
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۵:۳۰:۲۵

بحران انرژی همانطور که پیش بینی می شد با شروع فصل سرما بیش از پیش دامن کشورهای اروپایی را گرفته است. در میان این کشورها انگلیس فشار زیادی را برای تامین خواسته های مردم تحمل می کند. انگلیس تلاش می کند نیمی از گاز طبیعی را خود تولید کند اما اکنون تولید گاز دریای شمال بطرز بی سابقه ای به پایین ترین سطح خود رسیده و نبود ذخایر انرژی وضعیت را به مراتب برای انگلیس وخیم تر می سازد.

به گزارش ایرنا، طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه معتبر «یوگاو» از هر ده انگلیسی سه نفر (۶۱ درصد) نمی توانند خانه خود را به اندازه‌ای که مایل هستند گرم کنند. این درحالیست که ۱۵ درصد اصلاً سیستم گرمایشی را روشن نکرده‌اند و فقط ۱۸ درصد مردم انگلیس از قدرت مالی کافی برای استفاده دلخواه از سیستم گرمایشی برخوردار هستند.

بر اساس مطالعات موسسه یوگاو، مسائل مالی اصلی‌ترین مشکل مردم انگلیس برای استفاده از سیستم‌های گرمایشی عنوان شده است. ۲۹ درصد انگلیسی‌ها می‌گویند که از توانایی مالی کافی برای گرم کردن خانه‌های خود برخوردار نیستند.

۱۵ درصد دیگر گفته‌اند که هرچند قادر به انجام این کار هستند اما «لازم می‌دانند» که این پول را برای مصرف سایر اقلام ضروری ذخیره کنند. این درحالیست که ۱۵ درصد دیگر «ترجیح می‌دهند» که در بحبوحه مشکلات اقتصادی، پول خود را ذخیره کنند. ۹ درصد انگلیسی‌ها هم ادعا کرده‌اند که سیستم گرمایشی را روشن نکرده‌اند چون سردشان نبوده است.

میانگین قبوض انرژی در انگلیس از سه ماه پیش دو برابر شده است. این میزان قرار بود سه برابر شود که با طرح پرداخت یارانه عمومی در حد دو برابر کنترل شد. طرح یادشده برای دو سال برنامه ریزی شده بود اما به دلیل مشکلات عمیق اقتصادی دولت، به ۶ ماه کاهش یافته است.

تحلیلگران میزان افزایش بهای سوخت، تورم و وضعیت نابسامان اقتصادی درانگلیس را در قیاس با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مراتب شدیدتر و وخیم تر دانسته‌ و علل آن‌ را نبود ذخایر و ورشکستگی شرکت‌های توزیع کننده انرژی و سیاست های غلط لندن می دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها