آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

در رقابت شدیدی با چین هستیم؛ اما دنبال درگیری نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش در رقابت شدید با چین است، اما نمی خواهد این رقابت به درگیری تبدیل شود.

در رقابت شدیدی با چین هستیم؛ اما دنبال درگیری نیستیم
کد خبر: 586054
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۹:۱۵

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: «ما در رقابت شدیدی هستیم. اما نمی‌خواهیم آن را به سمت درگیری منحرف کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از اسپوتنیک، وی همچنین تصریح کرد: ایالات متحده، با گروه G۷، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) همکاری می‌کند تا به اوکراین در بازسازی زیرساخت‌های انرژی خود کمک کند.

وی افزود: ما با هماهنگی اتحادیه اروپا، با هماهنگی بانک جهانی، EBRD و سایرین به صورت هماهنگ از طریق G۷ کار می کنیم تا مطمئن شویم که آنها منابع لازم برای تعمیر و تعویض قطعات را دارند. 

بلینکن، تاکید کرد که واشنگتن بر کمک به اوکراین برای بازگرداندن سرزمین‌هایی که روسیه از ۲۴ فوریه به بعد به تصرف خود درآورده است، متمرکز است. وی گفت: تمرکز ما بر ادامه انجام کاری است که انجام می‌دهیم، یعنی اطمینان حاصل کنیم که اوکراین آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد در دست دارد... برای پس گرفتن سرزمین‌هایی که از ۲۴ فوریه از آن جدا شده‌اند.

او همچنین گفت که کی‌یف نه تنها به حمایت نظامی، بلکه اقتصادی و بشردوستانه نیز نیاز دارد. برای ما، اصل شماره یک این است «هیچ چیزی در مورد اوکراین بدون اوکراینی‌ها» نخواهد بود، و این بدان معناست که اساساً اوکراینی‌ها تصمیم می‌گیرند که کجا می‌خواهند بروند، چه زمانی می‌خواهند به آنجا برسند، اما با حمایت ما و دهها کشور در سراسر جهان.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که درگیری بین روسیه و اوکراین با دیپلماسی و مذاکره پایان خواهد یافت، اما باید صلحی پایدار و عادلانه باشد. او گفت: در مقطعی، این جنگ به پایان می رسد و تقریباً با دیپلماسی، با مذاکره به پایان می رسد. اما باید شاهد یک صلح عادلانه و بادوام باشیم، نه یک صلح ساختگی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها