کد خبر: 585780
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۲۰:۲۰:۳۲
| |

انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از سیاست‌های اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران؛ چرا فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم؟

روزنامه اطلاعات نوشت: مگر بقیه جهان، از آمریکا تا روسیه، از اروپا تا چین و از عربستان سعودی تا کوبا نمی‌فهمند اف‌ای‌تی‌اف چه دام بزرگی است و فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم و مافیای کاسبان، ملت و کشور بزرگ ما را از تجارت آزاد محروم سازند؟

انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از سیاست‌های اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران؛ چرا فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم؟
کد خبر: 585780
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۲۰:۲۰:۳۲

روزنامه اطلاعات از سیاست‌های اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران انتقاد کرد و از گروهی که اجازه پیوستن ایران به اف‌ای‌تی‌اف و امثال آن را نمی‌دهد پرسید: چرا فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم و مافیای کاسبان، ملت و کشور بزرگ ما را از تجارت آزاد محروم سازند؟

به گزارش روزنامه اطلاعات، خبر قراردادهای گازی دولت قطر با آلمان و چین اهمیت راهبردی دارد. بارها گفته‌ایم که هزینه فرصت‌های از دست رفته در این دوران، بیش از هر سرمایه از دست رفته و هر زیان مالی، می‌تواند ژئوپولیتیک منطقه را به ضرر ما باژگون کند و جبران آن شاید ناممکن و بسیار هزینه بر باشد. ‌

نویسنده در ادامه با طرح این پرسش که «خط لوله‌ای که قرار بود از پاکستان بگذرد و به هند برسد تا نام خط صلح را داشته باشد، در مرز ایران و پاکستان متوقف ماند. پاسخگوی این بی تدبیری کیست؟» هشدار داده است: عدم توجه به سرمایه گذاری و بستن درهای کشور به بهانه تحریم و نپیوستن به معاهدات بین‌المللی بانکی و تداوم وضع کنونی، ما را از رقابتی پرسود محروم می‌کند و سرانجامی جز پیوند با کشورهای بحران زده و درگیر جنگ باقی نخواهد نهاد. 

اطلاعات سپس یادآور شده است: سررشتة مشکلات ما جای دیگر است و منفعت برندگان همیشگی از وضع موجود هم سودی هنگفت می‌برند. کسانی که نام مشخصی ندارند ولی در مهم‌ترین مسائل و مشکلات ما تصمیم گیرنده اصلی هستند. کسانی که در میان ما هستند اما نمی‌دانیم به چه عنوانی معرفی کنیم و بگوییم برچه اساسی مانع گفتگوی بین‌المللی و تجارت جهانی و روابط بانکی و پولی هشتاد میلیون ایرانی هستند و تصمیم آنها کیفیت خودرو و هوای تهران و سیاستهای آبی و ترابری و بسیاری مسائل دیگر را تعیین می‌کند. چرا هر دم که از یک مشکل کوچک مانند پیوستن به شبکه بانکی جهانی سخن می‌گوییم و رفع مشکل تجارت دولتی و خصوصی ایران را مطرح می‌کنیم، با پاسخ‌های غریب و مضحک و بلکه هیاهوی گروهی کوچک روبرو می‌شویم؟ مگر بقیه جهان، از امریکا تا روسیه، از اروپا تا چین و از عربستان سعودی تا کوبا نمی‌فهمند اف‌ای‌تی‌اف چه دام بزرگی است و فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم و مافیای کاسبان، ملت و کشور بزرگ ما را از تجارت آزاد محروم سازند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها