کد خبر: 585761
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۲۰:۲۶:۴۵
| |

دستگیری ۱۸ تروریست در شمال سوریه توسط ترکیه

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: ۱۳ تروریست داعش از جمله یکی از سرکردگان این گروه تروریستی به اضافه ۵ عنصر پ.ک.ک در جریان حملات نیروهای ترکیه به مناطق جرابلس و الباب در شمال سوریه دستگیر شدند.

دستگیری ۱۸ تروریست در شمال سوریه توسط ترکیه
کد خبر: 585761
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۲۰:۲۶:۴۵

ترکیه مدت ها است که در شمال عراق و مناطقی از سوریه با نیروهای پ‌ک‌ک درگیر است. بعد از انفجاری که در استانبول رخ داد و دستگیری یک زن عامل انتحاری و اقرار او به اینکه از سوی عناصر پ‌ک‌ک مامور به انجام این کار شده بود، ارتش ترکیه حملات شدیدتری را بر مواضع این گروهک ترتیب داد. حالا وزارت کشور ترکیه خبر از دستگیری 18 تروریست در شمال سوریه می دهد.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از بیانیه وزارت کشور ترکیه را می خوانید: 

«طی عملیاتی در مناطق جرابلس و الباب سوریه، ۱۸ تروریست از جمله مسئول خودخوانده امور مالی گروه تروریستی داعش دستگیر شدند.

رصد و کار اطلاعاتی مربوط به این عملیات با همکاری عناصر گروه ضربت سوریه در جرابلس و فرماندهی مستشاری نیروهای ژاندارمری در الباب و فرماندهی ژاندارمری ترکیه انجام شده است.

این عملیات دیروز (شنبه) در جرابلس و الباب صورت گرفت که در نتیجه آن، ۱۳ تروریست داعش از جمله مسئول خودخواند امور مالی داعش دستگیر شده‌اند.

 دستگیرشدگان فعالیت‌هایی مانند تبلیغات، گسترش پایگاه مردمی داعش، جذب افراد و جمع آوری اطلاعات انجام می دادند.

دیروز همچنین ۵ عنصر پ.ک.ک و ی.پ.گ (که در ترکیه به عنوان تروریست طبقه بندی می‌شوند) که از شهر منبج به جرابلس «با هدف انجام یک عملیات تروریستی» آمده بودند، دستگیر شدند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها