کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سال 2023 تمدید شد

اوپک پلاس امروز در سی و چهارمین جلسه خود کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید خود تا پایان سال ۲۰۲۳ را تمدید کرد.

کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سال 2023 تمدید شد
کد خبر: 585732
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۶:۰۸:۳۵

اوپک پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید -۱۹ و در دهمین نشست (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) تصمیم گرفت تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود کند، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به‌مرور تسهیل کرده است.

به گزارش ایرنا، حالا اما در ادامه جلسه روز گذشته اوپک، امروز ۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی و چهارمین نشست خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، هدف کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید تا پایان سال ۲۰۲۳ را تغییر ندادند.

در نشست امروز، اعضا از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ موافقت کردند. این تصمیم در حالی تمدید شده که سقف قیمتی برای نفت صادراتی دریایی روسیه روز گذشته از سوی کشورهای غربی ۶۰ دلار تعیین شد. این موضوع می‌تواند صادرات نفت روسیه به اروپا را کاهش داده و در فصل سرد سال، قیمت‌ها را تا حدی تقویت کند.

همچنین مقرر شد یک‌صد و هشتاد و پنجمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سی و پنجمین نشست وزیران اوپک و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) به ترتیب سوم و چهارم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۳ و ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار شود.

پیش از این وزرای نفت ۲۳ کشور عضو اوپک پلاس، در ماه اکتبر و برای تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی، بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید ائتلاف کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها