استولتنبرگ در کنفرانس امنیتی برلین:

اقدامات روسیه باعث بروز تراژدی‌ های بزرگ انسانی می‌ شود

دبیرکل ناتو در دومین روز از کنفرانس امنیتی برلین گفت: جنگی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین آغاز کرد، صلح اروپا را بر هم زده است! این جنگ، امنیت جهانی را با امواج ضربه‌ ای مواجه کرده است!

اقدامات روسیه باعث بروز تراژدی‌ های بزرگ انسانی می‌ شود
کد خبر: 585303
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۶:۱۸:۴۴

به گزارش مهر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنجشنبه در دومین روز از کنفرانس امنیتی برلین در سخنانی پیرامون عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین به صحبت پرداخت.

به گزارش مهر، دبیرکل ناتو، در این سخنرانی به حمایت اروپا از اوکراین پرداخته در خصوص این جنگ صحبت هایی را مطرح کرد که مهمترین بخش های این سخنرانی را می خوانید:

*نباید روسیه را دست‌کم بگیریم. موشک‌ ها و پهپادهای روسیه غیرنظامیان و زیرساخت‌ های حساس شهرهای اوکراین را هدف قرار داده و موجب بروز تراژدی‌ های بزرگ انسانی در زمستان می‌ شود. جنگی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین آغاز کرد، صلح اروپا را بر هم زده است! این جنگ، امنیت جهانی را با امواج ضربه‌ ای مواجه کرده است!

*متحدین تسلیحات پیشرفته به اوکراین ارسال کرده و در میدان جنگ اقدامات مهمی را رقم زده‌ اند. ناتو به ارسال تجهیزات نظامی و پدافندهای هوایی پیشرفته به اوکراین ادامه خواهد داد. در این زمینه از حمایت مالی، منابع انسانی و نظامی آلمان ممنون هستیم.

*اروپا تنها با ارایه کمک‌ های مالی در جنگ تاوان (این رویداد را) پس می‌ دهد. اما تاوان اوکراینی‌ ها جانشان بوده است! نظام های استبدادی اگر بدانند که قدرت مورد ستایش قرار می‌ گیرد، این تاوان بیشتر خواهد شد. ممکن است جهان به جایی خطرناک برای ما تبدیل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها