کد خبر: 585191
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۰۳:۲۰:۰۰
| |

جدیدترین ماموریت بی‌بی‌سی افشا شد

ماجرا از حضور خبرنگار بی بی سی در میان جمعی از افراد معترض در شانگ‌های شروع شد؛ معترضانی که چند روز پیش به خیابان آمده بودند و خواستار کاسته شدن از شدت قرنطینه‌های کرونایی در کشورشان بودند.

جدیدترین ماموریت بی‌بی‌سی افشا شد
کد خبر: 585191
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۰۳:۲۰:۰۰

انگلیس در تقلاست تا با ابزار رسانه و ارائه اخباری جهت دار از اعتراض‌ها در برخی شهر‌های چین، سد راه توسعه و پیشرفت برق آسای اژد‌های زرد شود.

به گزارش ایرنا، ماجرا از حضور "ادوارد لارنس" خبرنگار بی بی سی در میان جمعی از افراد معترض در شانگ‌های شروع شد؛ معترضانی که چند روز پیش به خیابان آمده بودند و خواستار کاسته شدن از شدت قرنطینه‌های کرونایی در کشورشان بودند.

تظاهراتی که البته از دو سال پیش مشابه آن به وفور در نقاط مختلف جهان از جمله شهر‌های اروپایی و لندن اتفاق افتاده و در موارد متعدد هم با خشونت، دخالت پلیس و دستگیری معترضان همراه بوده است.

طبق گفته‌های ژائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین و نیز مقامات محلی این کشور، زمانی که نیرو‌های پلیس چین از خبرنگاران و افراد معترض می‌خواهند که به محل اعتراض را ترک کنند، با سماجت فردی روبرو می‌شوند که بر خلاف دیگر افراد، بدون آنکه هویت خود را فاش کند و در نگاه اول به نظر می‌رسد یکی از همان افراد معترض است، حاضر نیست محل را ترک کند و از دستور پلیس سرپیچی می‌کند. او حاضر نشده بود داوطلبانه مدارک خبرنگاری اش را به پلیس ارائه دهد و سعی کرده بود هویت کاری اش را مخفی نگه دارد.

نیرو‌های پلیس هم ناگزیر او را از محل منتقل کردند و مدتی کوتاهی بعد از مشخص شدن هویت او به عنوان خبرنگار و دریافت تذکر‌های لازم از سوی پلیس، آزاد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها