کد خبر: 584361
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۱:۵۳
| |

بولتون:

دلایل بسیاری علیه نامزدی ترامپ وجود دارد/ تکیه بر او برای انتخابات بعدی برای حزب سمی است

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهوری پیشین آمریکا، رفتارهای اترامپ را کهنه و خسته کننده خواند و گفت که حزب جمهوریخواه آماده است به سوی چهره ای جدید چرخش کند.

دلایل بسیاری علیه نامزدی ترامپ وجود دارد/ تکیه بر او برای انتخابات بعدی برای حزب سمی است
کد خبر: 584361
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۱:۵۳

بولتون در تازه ترین اظهاراتش با انتقاد از عملکرد ترامپ در انتخابات میان دوره ای کنگره، از آمادگی حزب جمهوریخواه برای انتخاب چهره ای جدید برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه گاردین، بولتون به گاردین گفت:

*دلایل بسیاری علیه نامزدی ترامپ وجود دارد اما یک موردی که اکنون می شنوم تعداد افرادی است که ترامپ را در ذهنشان خاموش کرده اند و به وی نمی اندیشند.

*حتی اگر آنها رویکرد و سیاست های وی را می پسندند، نمی خواهند بازنده باشند و این نگرانی وجود دارد که در صورت نامزدی ترامپ، وی نه تنها در انتخابات سراسری شکست می خورد، بلکه تعداد زیادی نامزدهای جمهوریخواه را نیز با خود پایین می برد.

*بی شک حمایت ترامپ در انتخابات مقدماتی می تواند برای یک نامزد در حزب جمهوریخواه، بسیار ارزشمند باشد. اما تکیه بر این تائیدیه یا نشان دادن خود به عنوان نامزد مورد تائید ترامپ، در انتخابات سراسری سمی است. از اینرو اگر واقعا خواهان پیروزی در انتخابات هستید، ترامپ راهکار نیست.

*نظرسنجی ای که خودش انجام داده، نشان می دهد پایگاه ترامپ در درون حزب جمهوریخواه به آرامی اما به طور پیوسته طی دو سال رو به کاهش گذاشته است.

*یک پرسش این بود که آیا ترامپ را می خواهید یا خواهان یک چهره تازه هستید؟ در آخرین نظرسنجی ام، بیش از ۵۰ درصد گفتند که خواهان یک چهره تازه هستند. این رویه ادامه دارد. شخصا فکر نمی کنم که بایدن (رئیس جمهوری فعلی آمریکا) از طرف دموکرات ها نامزد شود و این مساله نیز تاثیرگذار خواهد بود.

پنس و پمپئو در میان رقبای احتمالی ترامپ برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ هستند اما چهره برجسته، ران دسانتیس است که وکیل سابق نیروی دریایی آمریکا بوده و در پایگاهی در خلیج گوانتانامو و در عراق خدمت کرده است.

بولتون در عین حال گفت که هنوز از هیچ رقیبی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت نمی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها