کد خبر: 584327
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۱۴:۰۴:۲۶
| |

بثینه شعبان، مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه:

اظهارات مقام ترک مبنی بر آشتی میان آنکارا و دمشق «فریبکاری» است

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در سخنانی اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر نزدیک بودن آشتی میان آنکارا و دمشق را فریبکاری توصیف کرد.

اظهارات مقام ترک مبنی بر آشتی میان آنکارا و دمشق «فریبکاری» است
کد خبر: 584327
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۱۴:۰۴:۲۶

بثینه شعبان، مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه "الاخباریه" در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر احتمال نزدیکی روابط با دمشق تاکید کرد: این اظهارات رسانه‌ای است و هیچ ارتباطی با واقعیت موجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین این اظهارات اردوغان و دیگر مقامات ترکیه‌ای را فریبکاری خواند.

بثینه شعبان در ادامه اظهار کرد: ماه‌ها است که این اظهارات رسانه‌ای را می‌شنویم و آن‌ها به دلایل خاص خود این اظهارات را بیان می‌کنند، این دلایل ممکن است انتخاباتی و یا اهرمی برای فشار بر طرف‌های دیگر باشد.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که مقامات ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان طی چند ماه اخیر لحن آشتی‌جویانه‌ای را در قبال سوریه در پیش گرفته‌اند.

اردوغان به تازگی با یادآوری اظهارات دولت باغچلی، رئیس حزب ملی گرای ترکیه درباره دیدار با عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر و حتی بشار اسد، همتای سوری وی، اظهار کرده بود: ممکن است؛ در سیاست هیچ کینه و کدورت ابدی وجود ندارد. در نهایت، تحت مناسب‌ترین شرایط گام‌هایی برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه پیشتر نیز درباره روابط کشورش با مصر و سوریه اعلام کرده بود که احتمال بازنگری در این روابط پس از انتخابات ریاست جمهوری سال آتی وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها