فواد حسین، وزیر خارجه عراق:

تهران و ریاض به ادامه گفت‌وگوها تمایل دارند / ممکن است حوادث ایران بر مذاکراتش با عربستان تاثیر بگذارد

وزیر خارجه عراق درباره تحولات مربوط به میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان گفت که تلاش های عراق برای سرپرستی گفت وگو بین ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل به ادامه گفت وگو دارند.

تهران و ریاض به ادامه گفت‌وگوها تمایل دارند / ممکن است حوادث ایران بر مذاکراتش با عربستان تاثیر بگذارد
کد خبر: 583282
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۰۹:۵۰:۰۱

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در جریان شرکت در اجلاس امنیتی منامه درباره حل و فصل درگیری ها در خاورمیانه گفت که دیپلماسی کشورش در تلاش برای برقراری روابط قوی با همه کشورها است.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه صهیونیستی "I24"، وی درباره تحولات مربوط به میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان گفت که تلاش های عراق برای سرپرستی گفت وگو بین ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل به ادامه گفت وگو دارند.

برپایه این گزارش، به گفته فواد حسین، ناآرامی ها در ایران بُعدی منطقه ای دارد و ممکن است که بر سیاست های ایران و پیشبرد گفت وگو بین تهران و ریاض تاثیر بگذارد.

وی درباره وضعیت عراق گفت که برخی کشورهای همجوار در عراق نفوذ دارند؛ بویژه که برای سالهای طولانی بسیاری از کشورهای جهان و در صدر آنها آمریکا هزاران نظامی در عراق داشته اند. 

براساس اعلام این شبکه، فواد حسین همچنین سخن از تبعیت دولت عراق از ایران را سخنی "ناعادلانه" دانست و آن را رد کرد. 

پیش از این، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود ابراز امیدواری کرد که در دوره نخست وزیری وی میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد ادامه یابد.

وی تصریح کرد که دولت متبوعش نشانه هایی از اهتمام به ادامه نقش بغداد برای تسهیل گفت وگو بین ریاض و تهران دریافت کرده است.

السودانی بدون اینکه جزئیات بیشتری در این باره افزود: " از ما ادامه (این کار) خواسته شده است."

عراق تاکنون میزبان پنج دور از مذاکرات بین ایران و عربستان بوده است.

پیشتر نیز عبداللطیف رشید رئیس جمهوری عراق گفته بود که عراق به میانجیگری بین عربستان و ایران ادامه می دهد و نشست ها ادامه دارد اما نتایج برعهده آنها است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها