کد خبر: 583166
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۷:۲۴:۴۲
| |

واکنش مسکو به ممانعت لهستان از مشارکت لاوروف در شورای امنیت و همکاری اروپا

​وزارت خارجه روسیه ممانعت لهستان از مشارکت لاوروف در نشست شورای امنیت و همکاری اروپا را اقدامی بی‌سابقه دانست.

واکنش مسکو به ممانعت لهستان از مشارکت لاوروف در شورای امنیت و همکاری اروپا
کد خبر: 583166
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۷:۲۴:۴۲

ادامه تنش ها میان غرب و روسیه اینبار منجر به ممانعت لهستان از مشارکت وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت و همکاری اروپا شد و واکنش مقامات روسیه را در پی داشت.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم ورشو برای رد حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت و همکاری اروپا اقدامی بی سابقه و تحریک‌آمیز است.

در این بیانیه آمده که تصمیم لهستان به عنوان رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مخالفت با حضور لاوروف در نشست شورای وزاری خارجه سازمان که قرار است در تاریخ اول و دوم دسامبر امسال برگزار شود، در تناقض با جایگاه رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا است و این تصمیم با وضعیت رئیس سازمانی که ۵۷ کشور مستقل دارای حاکمیت در شرایط برابری کامل در آن مشارکت دارند، مغایرت دارد.

این وزارتخانه تاکید کرد که هجمه‌ها و حملات علیه روسیه ریاست منفی لهستان در این سازمان تلقی می‌شود، زیرا مقامات لهستانی اجازه نمی دهند این سازمان به طور کامل وظایف خود را انجام دهد: اول، آنها از مشارکت نمایندگان پارلمان روسیه در نشست پاییز مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا (ورشو در ۲۴-۲۶ نوامبر) جلوگیری کردند و اکنون حق هیئت ما برای شرکت در نشست وزیران را آشکارا نقض کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها