کد خبر: 582737
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۱:۲۹
| |

هشدار روسیه به مقامات لهستان:

ورشو باید محتاط‌تر و حرفه‌ای‌تر صحبت کند

سخنگوی کاخ کرملین با هشدار به مقامات لهستان گفت: بهتر است لهستان همین الان درباره بقایای موشک سامانه پدافندی اس-۳۰۰ که در محل حادثه پیدا شده صحبت کند. ورشو باید محتاط‌تر و حرفه‌ای‌تر در مورد موضوعات خطرناک صحبت کند

ورشو باید محتاط‌تر و حرفه‌ای‌تر صحبت کند
کد خبر: 582737
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۱:۲۹

عصر چهارشنبه رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند. این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز با بیان اینکه موشکی که به لهستان برخورد قریب به یقین از پدافند هوایی اوکراین شلیک شده، گفت که باید منتظر نتیجه تحقیقات تکمیلی ماند.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) درباره اظهارات تند مقامات لهستانی درباره حادثه برخورد موشک به جنوب این کشور واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با رد اتهام‌زنی‌ها علیه روسیه مبنی بر اینکه این کشور به‌طور غیرمستقیم در حادثه لهستان مسئول است، گفت:

«مسکو ربطی به این موضوع ندارد و باید هر چیزی را با توجه به واقعیت آن بیان کرد».

«واکنش آمریکا متفکرانه و بر خلاف اظهارات تعدادی از دیگر کشورها [ی اروپایی] بود».

«ما امیدواریم شاهد واکنش احساسی به حملات تروریستی علیه خطوط انتقال گاز نورد استریم ۲ نیز دقیقا مانند واکنش‌ها به حادثه موشکی لهستان باشیم. اما واکنش تعدادی از کشورها به این حادثه نشان داد که نیازی به تعجیل در بیان صحبت‌هایی که اوضاع را متشنج می‌کند، وجود ندارد».

«بهتر است لهستان همین الان درباره بقایای موشک سامانه پدافندی اس-۳۰۰ که در محل حادثه پیدا شده صحبت کند. ورشو باید محتاط‌تر و حرفه‌ای‌تر در مورد موضوعات خطرناک صحبت کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها