ورود مقامات ایران به کانادا ممنوع شد

دولت کانادا در ادامه اقدامات ضد ایرانی‌اش اعلام کرد که طرح ممنوعیت ورود مقامات ایران به کانادا اجرایی می‌شود.

ورود مقامات ایران به کانادا ممنوع شد
کد خبر: 582528
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۱:۱۴:۵۹

دولت کانادا در ادامه اقدامات ضد ایرانی‌اش اعلام کرد که طرح ممنوعیت ورود مقامات ایران به کانادا اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل  از شبکه سی‌تی‌وی کانادا، دولت فدرال این کشور در ادامه رویکردهای ضدایرانی‌اش به ویژه در مدت اخیر و به بهانه حمایت از حقوق بشر در ایران، به طور رسمی ورود مقامات رده‌ بالای ایران را به کانادا ممنوع کرده است اما این بار با طرح جدیدی که به ماموران مرزی اجازه می‌دهد مانع هرگونه دسترسی خارجی به این کشور شود.

وزرای کابینه دولت کانادا، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری مجازی  تایید کردند که این اقدام ذیل قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان این کشور که یک ماه پیش وعده آن داده شده بود، حالا اجرایی شده است.

وزرای کابینه تایید کردند، این طرح به مقامات کانادا اجازه می‌دهد که درباره هر یک از مقامات ایرانی که پیش از این نیز در کانادا بوده‌اند، تحقیقات به عمل بیاورند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا هفتم اکتبر اعلام کرد که قصد دارد اجرایی شدن این طرح را پیگیری کند، علاوه بر این به دنبال تخصیص بودجه‌ای ۷۶ میلیون دلاری برای اجرایی شدن بهتر تحریم‌های اقتصادی اعمال شده این کشور علیه ایران در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران خواهد بود.

مارکو مندیپچینو، وزیر امینت عمومی کانادا گفت که این اقدام به معنای آن خواهد بود که مقامات حکومت ایران برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

به گفته وزیران کابینه کانادا، این ممنوعیت، نه تنها شامل مقامات سپاه پاسداران ایران، بلکه وزرا، سفرا، مقامات قوه قضائیه و دیگر مقامات آن نیز می‌شود.

دولت کانادا پیشتر به شمار ۱۰ هزار نفری مقامات ایرانی مشمول این طرح اشاره کرده بود. شان فریِزر، وزیر مهاجرت کانادا مدعی شد که ممکن است تعدادشان بیشتر از این هم باشد.

دولت کانادا در پی فوت مهسا امینی و شکل‌گیری برخی ناآرامی‌ها در ایران، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها