سفیر جمهوری آذربایجان به وزارت خارجه احضار شد

اظهارات مداخله جویانه مقامات جمهوری آذربایجان و سیاه نمایی رسانه‌های این کشور، سفیر آذربایجان در تهران را به وزارت خارجه کشاند.

سفیر جمهوری آذربایجان به وزارت خارجه احضار شد
کد خبر: 581868
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ۱۸:۱۸:۴۳

در پی تداوم تبلیغات ضد ایرانی و سیاه نمایی رسانه ها و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز (پنجشنبه) ۱۹ آبان ماه سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز ناصر کنعانی به اظهارات غیردوستانه الهام علی اف رئبس جمهور آذربایجان واکنش نشان داده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفته بود: مسیر حل مشکلات قفقاز نه مراجعه به نیروهای فرامنطقه‌ای، بلکه از پایتخت کشورهای منطقه می‌گذرد.

در احضار امروز سفیر این کشور، دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه مراتب نارضایتی و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را نسبت به اظهارات غیردوستانه مقامات عالی جمهوری آذربایجان و سیاه نمایی رسانه‌های این کشور، به سفیر آذربایجان ابلاغ کرد و گفت: انتظار داریم هرچه سریع‌تر به این روند پایان داده شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن به عمل آید.

سفیر جمهوری آذربایجان ضمن ابراز تأسف از وضعیت ایجاد شده، اعلام کرد مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را سریعا به باکو منعکس خواهد کرد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مراسم روز پیروزی این کشور عنوان کرد: برگزاری رزمایش‌ها در مرز جمهوری آذربایجان موجب ترس باکو نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اظهارنظر رزمایش اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را اقدامی معمول و برنامه ریزی شده خواند که از مجاری رسمی نیز قبل از برگزاری به اطلاع همسایگان ذیربط رسیده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها