کد خبر: 581774
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۹:۳۳:۰۲
| |

بلومبرگ خبر داد:

«پوتین» در نشست گروه- ۲۰ در اندونزی شرکت نمی‌کند

برخی رسانه ها از عدم حضور «ولادیمیر پوتین» در نشست سران گروه- ۲۰ در اندونزی خبر می دهند.

«پوتین» در نشست گروه- ۲۰ در اندونزی شرکت نمی‌کند
کد خبر: 581774
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۹:۳۳:۰۲

شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو گروه- ۲۰ در اندونزی شرکت نمی کند.

به گزارش مهر، به نقل از راشا تودی، بر اساس اعلام این رسانه، روسیه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را برای حضور در این نشست درنظرگرفته است.

به گزارش هندوستان تایمز، منابع آگاه درباره علت این تصمیم اعلام کردند که کرملین به دنبال حفاظت از «پوتین» در قبال تنش های احتمالی زیادی است که میان مقامات حاضر در این نشست در ارتباط با عملیات ویژه روسیه در اوکراین بوجود می آید.

این رسانه در ادامه اضافه کرد که رییس جمهور روسیه ممکن است در معرض مخاطرات ناشی از بی احترامی از سوی سران کشورهای اروپایی در این نشست قرار بگیرد؛ لذا تصمیم مذکور اتخاذ شده است.

این در حالیست که دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) تاکنون در این باره واکنشی از خود نشان نداده است.

در همین رابطه، مقامات کشور اندونزی روز یکشنبه هفته جاری در خصوص حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در نشست گروه- ۲۰ در شهر بالی ابراز امیدواری کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت خارجه اندونزی در این خصوص اعلام کرد: از سران مدعو نشست گروه- ۲۰ می‌ خواهیم که شخصا در نشست مذکور شرکت کنند. این قضیه شامل سران اوکراین و روسیه می‌ شود. امیدواریم که سران این دو کشور در نشست بالی شرکت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها