جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا:

اکثریت سنا از آن دموکرات‌ها است

رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرد حزب دموکرات اکثریت کرسی‌های مجلس سنا را در دست می‌گیرد.

اکثریت سنا از آن دموکرات‌ها است
کد خبر: 581528
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۰:۲۹:۵۷

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرد پس از انتخابات میان دوره ای روزسه شنبه، حزب دموکرات اکثریت کرسی های مجلس سنا را در دست می گیرد.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره احساس خود درآستانه انتخابات میان دوره ای و پیروزی احتمالی دموکرات ها گفت: من خوشبین هستم، من همیشه خوشبین هستم. من گمان می کنم حزب دموکرات اکثریت کرسی های مجلس سنا را از آن خود کند اما در مجلس نمایندگان موضوع اندکی دشوارتر است.

براساس این گزارش، انتظار می رود دموکرات ها در مجلس نمایندگان به شکلی گسترده، کرسی های خود را از دست بدهند اما در مجلس سنا اوضاع برای دموکرات ها بهتر است.

بایدن همچنین افزود: همکاری و تعامل با کنگره ای که اکثریت آن را جمهوری خواهان تشکیل بدهند، بسیار دشوار خواهد بود.

بایدن روز گذشته در آخرین گردهمایی انتخاباتی خود هشدار داد که پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای روز سه شنبه باعث تضعیف دموکراسی در کشور می شود.

رئیس جمهور آمریکا در این گردهمایی در کالج لارنس در شمال نیویورک اظهار کرد بسیاری از نامزدهای جمهوری خواه با تکرار ادعاهای نادرست ترامپ درباره انتخابات 2020 هنجارهای دموکراسی آمریکا را تهدید می کنند. دموکراسی در برگه های رای است. شما نمی توانید وقتی پیروز شدید کشور را فقط دوست داشته باشید.

وی همچنین در سخنانی در پنسیلوانیا هشدار داد شکست احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای، دهه‌ها عواقب برای مردم این کشور دارد.

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا امروز 8 نوامبر (17 آبان) برگزار می شود؛ انتخاباتی که نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در آن را به دلیل نارضایتی‌های رأی‌دهندگان از وضعیت اقتصادی محتمل می‌دانند.

البته در مجلس نمایندگان آمریکا چشم‌اندازها برای پیروزی جمهوری‌خواهان روشن‌‌تر از مجلس سنا است. در سنا، 100 کرسی موجود در حال حاضر به صورت 50-50 میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تقسیم شده، اما با توجه به آنکه رأی تساوی‌شکن از آن معاون رئیس‌جمهور است که در حال حاضر دموکرات است اکثریت این مجلس تاکنون به نوعی در دست دموکرات‌ها است.

در انتخابات میان‌دوره‌ای که معمولاً به عنوان همه‌پرسی برای عملکرد رئیس‌جمهور مستقر و حزب او قلمداد می‌شود تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی سنا به رأی گذاشته می‌شوند. در قانون اساسی آمریکا دوران حضور هر قانونگذار مجلس نمایندگان دو سال و قانونگذاران سنا 6 سال تعیین شده است. در سنا، دوره نمایندگی یک سوم سناتورها هر دو سال به پایان می‌رسد و بنابراین، سرنوشت یک سوم کرسی‌ها باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مهین هژبری ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

    من از صمیم دل می خاهم ک دمکراتها پیروز شوند. در ضمن از تر امپ بیزار هستم چون. برجام را ب هم زددر باره جو بایدن او مرد شریفیست قران را ب دست گرفتم وبرای بایدن دعا کردم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها