کد خبر: 581409
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۱۵:۴۹:۱۶
| |

وال استریت ژورنال خبر داد:

سفر رئیس جمهور چین به عربستان پیش از سال نو میلادی

​روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی از سفر شی جینپینگ، رئیس جمهور چین تا قبل از سال نو میلادی به عربستان خبر داد.

سفر رئیس جمهور چین به عربستان پیش از سال نو میلادی
کد خبر: 581409
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۱۵:۴۹:۱۶

​روزنامه وال استریت ژورنال نوشت رییس جمهور چین به زودی به عربستان سفر خواهد کرد این سفر در حالی قرار است انجام شود که بعد از سفر نانسی پلوسی به تایوان روابط چین و آمریکا در هاله ای از تاریکی فرو رفته و از سوی دیگر بعد از تصمیمات اوپک پلاس، آمریکا با عربستان نیز روابط خوبش را از دست داده است. حالا گفته می شود که پکن و ریاض به دنبال تعمیق روابطشان و پیشبرد چشم انداز یک جهان چند قطبی که در آن آمریکا دیگر بر نظم جهانی تسلط نداشته باشد، هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات در حال تکمیل جزئیات برگزاری نشستی بین شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هستند؛ نشستی که بر نفوذ فزاینده پکن در خاورمیانه و روند افزایش روابط عربستان با رقبای اصلی آمریکا تاکید می‌کند.

منابع آگاه به تدارکات مربوط به این نشست بیان کردند، تدارکات برای برگزاری این نشست چندین ماه در دست انجام بوده و بازه زمانی غیرقطعی که برای آن تعیین شده هفته دوم ماه دسامبر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها