کد خبر: 580822
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۹:۱۲:۴۲
| |

آیا ریشی سوناک از ادامه مذاکرات برجام حمایت می‌کند؟

نخست‌وزیر جدید انگلیس ریش سوناک، خواستار ادامه مذاکرات برجام است.

آیا ریشی سوناک از ادامه مذاکرات برجام حمایت می‌کند؟
کد خبر: 580822
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۹:۱۲:۴۲

سخنگوی نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که موضع دولت ریشی سوناک در قبال توافق هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم‌ها تغییری نکرده و دست‌یابی به توافق نهایی همچنان امکان پذیر است. وی درباره کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در روند گفت‌ وگوها خاطر نشان کرد که موضع آشکار لندن در خصوص برجام به تل‌آویو اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ریشی سوناک که طبق رویه‌های مرسوم دفتر نخست‌وزیری خواست نامش فاش نشود، این مطلب را در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی در پاسخ به این سوال که آیا ریشی سوناک حاضر است به رژیم صهیونیستی تفهیم کند که از اخلال در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها دست بکشد تا گفت‌ وگوها روال طبیعی خود را طی کند؟

وی ابتدا از ارائه پاسخ روشن به این پرسش طفره رفت و ادعا کرد: «ایران از فرصت دیپلماتیک برای امضاء توافق استنکاف و درخواست‌های فرابرجامی مطرح می‌کند. ما معتقدیم که یک توافق پایدار روی میز است و در این زمینه به بررسی گام‌های بعدی با شرکای خود ادامه می‌دهیم. »

اما وقتی تحرکات ضد برجامی رژیم صهیونیستی اشاره و این سوال که آیا نخست وزیر انگلیس حاضر است به تل‌آویو تفهیم کند که لندن حامی از سرگیری اجرای برجام است،چ؟ پرسیده شد، گفت: «موضع ما درباره برجام آشکار و روشن است و نخست وزیر این را برای شرکای بین‌المللی صراحتا بیان خواهد کرد.»

در این میان برخی رسانه‌ها پرسش‌هایی را در خصوص اظهارات مقام‌های آمریکایی نسبت به روند مذاکرات وین و تشدید تحریم‌ها مطرح کردند که با توجه به پاسخ‌های ارائه شده به نظر می‌رسد که دولت لندن به عنوان یکی از اعضای برجام تمایلی ندارد که موضعی غیر از دیپلماسی و گفت‌ وگو را برای از سرگیری اجرای برجام اعلام کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها