کد خبر: 580244
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۵:۳۹:۵۹
| |

شناسایی پهپاد ترکیه در آسمان یونان

وزارت دفاع یونان نوشت که یک پهپاد ارتش ترکیه دو بار در صبح یکشنبه بر فراز دو جزیره یونانی «کاندلیوسا» و «لویتیا» پرواز کرده است.

شناسایی پهپاد ترکیه در آسمان یونان
کد خبر: 580244
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۵:۳۹:۵۹

در ادامه تنش بین دو کشور همسایه یونان و ترکیه، وزارت دفاع یونان از شناسایی پهپاد ترکیه ای برفراز آسمان یونان خبر داد.

به گزارش فارس، روزنامه «کاثیمرینی» به نقل از وزارت دفاع یونان نوشت که یک پهپاد ارتش ترکیه دو بار در صبح یکشنبه بر فراز دو جزیره یونانی «کاندلیوسا» و «لویتیا» با پرواز در ارتفاع ۱۹ هزار پایی حریم هوایی یونان را نقض کرد.

وزارت دفاع یونان در بیانیه خود افزوده است که این پهپاد اطلاعات پروازی خود را به مسئولان هوافضای یونان ارائه نکرده است. وزارت دفاع یونان از شناسایی و رهگیری این پهپاد متجاوز ترکیه‌ای بر اساس قوانین هوانوردی خبر داد.

 همزمان با تهدید فزاینده ناشی ازپرواز پهپادهای ترکیه در ماه‌های اخیر در دریای اژه، یونان نیز از طرح استقرار سپر دفاعی در جزایر خود خبر داده است. نگرانی استفاده روزافزون  از پهپادها و نقض حریم هوایی یونان  به چالشی برای این کشور مبدل شده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز تاکید کرده که نیروهای مسلح این کشور با پهپاد در همه جا حضور دارند.

در پاسخ به این تهدیدات، وزارت دفاع یونان با استقرار اقدامات متقابل در جزایر به دنبال محافظت از دریای اژه  برابر تجاوزات ناشی از پهپادها برآمده است. برخی منابع خبری چندی قبل گزارش دادند که یونان با کمک رژیم صهیونیستی مواضع دفاعی خود را در جزایر واقع در دریای اژه تقویت کرده است.

بر اساس این گزارش، یونان برای کسب برتری بر نیروی هوایی ترکیه، یک مرکز آموزش خلبانی را با کمک رژیم موقت صهیونیستی تاسیس کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها