گاردین از آخرین وضعیت جسمانی سلمان رشدی خبر داد

​روزنامه گاردین به نقل از مدیر برنامه سلمان رشدی، گزارشی از آخرین وضعیت سلامتی او پس حمله تروریستی به وی گزارش منتشر کرد.

گاردین از آخرین وضعیت جسمانی سلمان رشدی خبر داد
کد خبر: 579179
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۵:۵۶:۰۴

در ۱۲ اوت ۲۰۲۲، سلمان رشدی، مؤلف هندی‌تبار بریتانیایی-آمریکایی، در یک سخنرانی عمومی در انستیتو چائوتائوکئوا در چائوتائوکئوا، نیویورکتوسط یک مهاجم ، با ضرب چندین ضربه چاقو مجروح شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی درباره وضعیت جسمانی سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی» نوشت:

*مدیر برنامه سلمان رشدی تایید کرد که او بینایی یک چشم و کارایی یک دستش را پس از حمله‌ای که دو ماه پیش به او شد از دست داده است.

*میزان کامل جراحاتی که به رشدی وارد شده بود، تا کنون مشخص نبود. اما اندرو وایلی، مدیربرنامه او در گفت‌وگویی با روزنامه ال پائیس شرح داد که این حمله تا چه اندازه جدی بوده و زندگی او را دگرگون کرده است.

*به گفته وایلی، «زخم‌های او عمیق بوده‌اند اما او بینایی یک چشمش را نیز از دست داده است. او سه زخم عمیق در گردنش داشت. یک دستش از کار افتاد چون رشته‌های عصبی بازویش قطع شده بود. او ۱۵ زخم دیگر نیز در ناحیه سینه و نیم‌تنه دارد. بنابراین، حمله بی‌رحمانه‌ای بود.

*وایلی همچنین اشاره کرد که او و رشدی، پیش‌تر درباره امکان چنین حمله‌ای در گذشته صحبت کرده بودند.

*دو هفته پیش از این حمله، رشدی در گفت‌وگویی گفته بود که احساس می‌کند زندگی «دوباره عادی» شده است و ترس یک حمله دیگر چیزی متعلق  به گذشته است.

طبق گزارش گاردین، مدیربرنامه رشدی بدون این که بگوید او هنوز در بیمارستان بستری است یا نه، گفته است که مهم‌ترین چیز این است که او زنده می‌ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها