کد خبر: 579038
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۹:۱۴:۲۹
| |

درخواست وزیر خارجه فرانسه از کشورهای غربی:

راه های ارتباطی با روسیه را نبندید

کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه بازنگهداشتن مسیرهای ارتباط با روسیه را بسیار مهم و حیاتی دانست.

راه های ارتباطی با روسیه را نبندید
کد خبر: 579038
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۹:۱۴:۲۹

انزوای روسیه تاکنون نه تنها باعث فروکش کردن جنگ این کشور با اوکراین نشده بلکه اروپا را با بحران هایی مواجه کرده که تاکنون با آن سر و کار نداشته اند.

 به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه با مخالفت با انزوای روسیه و پوتین از کشورهای غربی خواست راههای ارتباطی با روسیه را نبندند. وی در مرکز بررسی های راهبردی و بین الملللی در واشنگتن افزود:

*پوتین در یک دیدگاه ناشناخته از جهان گرفتار شده و ما کاملا بر این باور هستیم که بازنگهداشتن کانال های تماس با تصمیم گیران روسیه شامل پوتین، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

*شاید پوتین به تنهایی در دیدگاه بسیار شگفت آور خود از جهان و راه اداره آن، گرفتار شده باشد و تقویت انزوای او گزینه مناسبی نیست و تحلیل و ارزیابی ما از اشتباه هایی که مرتکب شده و اقدامی که می تواند برای تغییر مسیر در راستای دیگر بکند، به گوش او برسد.

 *هنوز امیدوار است که این تلاش منجر به ایجاد یک منطقه غیرنظامی در اطراف این تاسیسات هسته ای شود که بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپاست و استفاده از این نیروگاه به عنوان منطقه درگیری نظامی، برای جهان بسیار خظرناک است.

این صحبت های وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بارها در ماه های گذشته با پوتین سخن گفته و موفق به دریافت مجوز دیدار هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی وابسته به سازمان ملل متحد از نیروگاه هسته ای زراپوریژیای اوکراین شده که اکنون در تصرف نیروهای روسیه قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها